Însoțitorii pasagerilor nu vor putea intra în aeroporturi

Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA) are o foaie de parcurs pregătită pentru a stabili un nou protocol global pentru zborurile comerciale. Însoțitorii pasagerilor nu pot intra în terminalele aeroporturilor, iar pasagerii trebuie să poarte măști, printre alte modificări. Distanța va obliga lăsarea scaunelor centrale libere? Nu, conform IATA

Prima versiune a „foii de parcurs pentru repornirea în siguranța a aviației„, care a fost întocmită de Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA), avansează schimbări importante în toate instanțele legate de un zbor comercial.

Cel mai semnificativ la nivel social este faptul că însoțitorii nu vor mai putea accesa aeroporturile, decât în cazul nevoilor speciale ale pasagerilor.

Cel mai controversat: IATA nu prevede că companiile aeriene ar trebui să golească rândul central de locuri  pentru a separa pasagerii deoarece consideră că contagiunea la bord este foarte puțin probabilă.

Vor avea loc schimbări semnificative în aeroporturi.

Multe dintre reglementări înseamnă accelerarea proceselor deja în curs, care sunt generalizate, cum ar fi check-in-ul la distanță și autogestionarea în manipularea bagajelor.

Măsurile

  • Vor fi colectate mai multe detalii despre informațiile contact ale pasagerilor vor fi colectate și pot fi utilizate în scopuri de urmărire. Ori de câte ori este posibil, datele trebuie completate în format electronic și înainte ca persoana să ajungă la aeroport.
  • Se va face controlul temperaturii. Se va face în toate punctele de intrare ale terminalelor pe aeroporturi.
  • Distanțarea fizică. Aceasta va intra în vigoare în conformitate cu normele de distanțare valabile în fiecare loc, dar IATA recomandă o separare între unu și doi metri. Pentru a se conforma, trebuie reorganizată dispoziția fluxului de pasageri în aeroporturi și la punctul de control și migrări.
  • Se recomandă utilizarea de măști pentru pasageri și echipament de protecție pentru personalul companiilor aeriene și aeroporturilor.
  • Companiile aeriene, aeroporturile și guvernele trebuie să își unească forțele pentru a se asigura ca echipamentele și infrastructura sunt dezinfectate și să își mențină frecvent curățenia.
  • Deși IATA avertizează că nu există încă teste rapide și absolut de încredere, ele recomandă utilizarea acestuia.
  • Pașapoarte de imunitate. Daca un pasager poate documenta că a fost infectat cu COIVD-19 și că și-a revenit, ar putea fi scutit de unele măsuri de protecție, cum ar fi obligația de a purta măști sau controlul temperaturii. În orice caz, IATA asigură că acest lucru va depinde de știință obținerea unor rezultate concludente cu privire la imunitatea generată după infecția noului coronavirus.
  • Pasagerii trebuie să efectueze cea mai mare parte a check-in-ului înainte de a ajunge la aeroport și se vor putea îmbarca afișând biletele pe telefoanele lor mobile sau pe orice dispozitiv mobil pe care îl poartă sau îl pot imprima în casă.
  • Expedierea bagajelor va fi efectuată de pasageri: personalul companiilor aeriene trebuie să îndrume pasagerii astfel încât să poată expedia ei însuși bagajele, reducând la minimum interacțiunea umană și manipularea obiectelor.
  • Modul de îmbărcare se va schimba. Un proces ordonat va fi necesar pentru a asigura distanța fizică. Pentru asta, eventual, trebuie să fie reproiectate spațiile și porțile de îmbarcare.
  • Potrivit IATA, posibilitatea unui pasager de a infecta altul într-un zbor este foarte scăzută datorită direcției fluxului de aer la bord și dispunerea scaunelor. În acest fel, nu ar fi necesară lasarea unui scaun liber pentru a menține distanța în avion. Cu toate acestea, recomandă utilizarea măștilor pentru pasageri. Între timp, echipajul trebuie să ofere șervețele dezinfectate pentru călători pentru a-și curăța spațiile.
  • În momentul debarcării, temperatura pasagerilor va fi controlată la coborârea din avion.
  • Noi modalități de efectuarea a controlului la frontieră și vamal. Guvernul ar trebui să ia în considerare opțiunile de declarații juridice electronice (cu aplicații mobile și coduri QR, de exemplu) pentru a reduce contactul de la persoană la persoană. Se sugerează că guvernele „simplifică formalitățile de control al frontierei” pentru a înlocui procesele fizice cu altele virtuale (citirea pașaportului, recunoașterea facială etc.).
  • Colectarea bagajelor trebuie făcută rapid și asigurând că  pasagerii nu vor fi obligați să aștepte prea mult în zona de reclamație a bagajelor și să poată păstra distanța.
  • Escala. Cooperarea dintre țări va fi esențială pentru a putea lua drept valabile instanțele de control efectuate pe aeroportul de origine și pentru a evita repetarea lor în întregime în următoarele escale.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.