În distribuţia online mărimea contează

După ce Expedia a achiziţionat Travelocity, Orbitz ia în considerare vânzarea sa, eDreams Odigeo se află în tranziţie după IPO (Initial Public Offer), iar Priceline câştigă teren la nivel mondial, atât companiile de turism online cât şi cele hoteliere se confruntă cu o realitate în creştere: sectorul a devenit o cursă între doi participanţi şi liderii conduc marşul.

Acest lucru este explicat într-un articol de cercetare al PhoCusWrightDouglas Quinby, care evidenţiază că agenţiile online (OTA) sunt canalul de distribuţie cu cea mai rapidă creştere, iar cele mai mari două agenţii, Priceline şi Expedia, conduc piaţa şi nu cu o marjă mică.

Veniturile brute din rezervările combinate ale ambelor agenţii reprezentau 38% din vânzările totale ale OTA în 2011 şi au ajuns la 47% în 2013. Iar creşterea continuă şi organică a lui Booking.com pentru Priceline, precum şi cea adusă Expediei prin recentele achiziţii ale agenţiei australiene Wotif şi agenţia nord-americană Travelocity înseamnă că ponderea totală a pieţei a celor doi lideri s-a accelerat doar în 2014 şi 2015.

În distribuţia online mărimea contează

Restul pieţei este în creştere, dar cu mult sub cele două mari agenţii, deoarece amploarea Expediei şi a Priceline le oferă un avantaj în inventar, marketing şi tehnologie.

În această situaţie, Quinby recomandă companiilor mai mici să caute nişe în care să se menţină şi să crească. În cazul agenţiilor locale, în special încă puternice în Asia, Rusia şi Ameica Latină, forţa lor este în continuare în cunoaşterea pieţei, dar fără a pierde din vedere că Booking este deosebit de agil în a profita de scară şi experienţa în marketing “pentru a creşte ca buruiană”.

Expertul subliniază că trebuie să ne întrebăm dacă Expedia va trece de la defensivă la ofensivă. Este clar că primul loc îl deţine Priceline, care chiar şi-au început incursiunea în rezervările de restaurante, şi consideră că ar fi de dorit ca ambii lideri să fie mai aproape.

În ceea ce priveşte apariţia marilor companii de comerţ electronic, cum ar fi Amazon, Alibaba, Apple, Facebook sau Google, Quinby consideră că în niciun caz erupţiile lor au potenţialul de a rupe status quo-ul. Cea care este cel mai aproape este TripAdvisor (cu mişcările sale agresive în domeniul mobil şi în metaseach-ul său), fără a pierde din vedere nici Airbnb cu creşterea sa rapidă într-un segment de cazare care nu este cel tradiţional.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply