Identifică canalele tale pentru a diferenţia strategia ta de marketing online

A avea o viziune completă a pieţei în funcţie de punctul de vedere al clientului ne  economiseşte timp şi bani. A optimiza resursele dedicate capturii şi a folosi canalele adecvate ne va permite să fim mai eficienţi şi să generăm mai puţin “zgomot” într-un mediu online foarte saturat de informaţie puţin segmentată. 

“Lumea” marketingului turistic este mare şi complexă. Platforme precum Facebook pot genera tone de trafic, dar nu întotdeauna venituri. Sisteme precum Google Adwords se concentrează în conducerea veniturilor, şi dacă nu le gestionăm corect într-o fugă spectaculoasă de bani. Problema marketingului poate apărea atunci când gestionăm strategia noastră de 360 cu aceeaşi mentalitate şi aceeaşi abordare.

Piaţa cere branduri care să lucreze potrivit conceptului multicanal. Acest termen implică dezvoltarea şi optimizarea unei strategii adaptate 100% la posibilităţile călătorului, indiferent de dispozitiv sau context.

Piaţa cere branduri care să lucreze potrivit conceptului multicanal. Acest termen implică dezvoltarea şi optimizarea unei strategii adaptate 100% la posibilităţile călătorului, indiferent de dispozitiv sau context.

În contextul multicanal, ultilizatorul se aşteaptă de la noi să menţinem o experienţă stabilă independent de canal şi context. Este important să urmezi o strategie echilibrată, cu aceeaşi identitate grafică şi fără nici un fel de limitare, în ciuda faptului că putem schimba locaţia noastră geografică sau dispozitivul de navigare.

Este logic să credem că nu se poate aplica acelaşi proces de gândire tuturor canalelor de comercializare, indiferent cât de asemanatoare ar părea. Este un exercitiu bun de a reviziu principalele instrumente de marketing online aflate la dispoziţia unui hotel şi a vedea cum să ne readaptăm prezenţa sau cum să o iniţiem. Este foarte interesant matricea şi informaţiile dezvoltate de companiile Fuel şi care reprezintă foarte bine o abordare specifică a marketingului hotelier în funcţie de canale, dar desigur nu le include pe toate, ci pe unele foarte relevante:

Compania Fuel a dezvoltat o matrice interesantă cu privire la abordarea online a unui posibil hotel.

Compania Fuel a dezvoltat o matrice interesantă cu privire la abordarea online a unui posibil hotel.

  • PPC Marketing (Marketing de plată per accesare-click)

Cel mai utilizat, în acest caz este Google Adwords. Instrumentul ne permite să plătim pentru conversie, care garantează pe cât de mult posibil returnarea acţiunii (ROI). Concurenţa privind cuvintele cheie generice este, de obicei, “feroce” şi nu este recomandată, în ceea ce priveşte rata de conversie. Specialiştii în Marketing recomandă căutări pentru cuvinte “long tail” şi care să identifice mici nişte de trafic mai segmentat şi cu un ROI mult mai interesant.

  • (GHA) Google Hotel Ads

Pentru cei care nu sunt familiarizaţi cu termenul, rezultatele GHA sunt cele care apar lângă locaţie şi preţuri sub căutările de cazare în anumite zone. Factori precum rezervarea last minute sau concepte, cum ar fi micro-momente, creat de Google, fac ca rezultatele căutării în acest sistem să devină din ce în ce mai solicitate.

  • TripAdvisor

Modul de gândire al unei campanii pe TripAdvisor este simplu, de fapt poate fi rezumat în conceptul de paritate. TripAdvisor oferă două canale de publicitate principale, care fac practic acelaşi lucru în ceea ce priveşte afişarea a celui mai bun tarif de hotel pentru clienţi la data pentru care caută. Principalele diferenţe sunt ca Instant Book este o integrare intre motorul său de rezervări şi TripAdvisor care permite rezervarea directă cu comisionul convenit. Trip Connect este o plată per click care permite hotelului să aibă un link direct către TripAdvisor.

  • Facebook

Facebook necesită o mentalitate complet diferită pentru dualitatea sa organică şi de plată. Un concept pe termen lung cu conţinuturi care adaugă valoare utilizatorului şi care generează comunitate, şi altul diferit de publicitate şi de captare de trafic segmentat. Din perspectiva plăţii pe vizualizare, Facebook oferă o gamă largă de opţiuni pentru a conduce clienţii potenţiali pe site-ul web al hotelului. Acestea sunt împărtite în trei categorii în funcţie de un obiectiv specific:

  • Anunţuri publicitare de conştientizare:  Conştientizare şi vizibilitatea mărcii în contexte şi segmente identificate
  • Anunţuri  publicitare de considerare: Generare de trafic, sau instalarea de aplicaţii, reproducerea de clipuri video sau generarea de leads.
  • Anunţuri publicitare de conversie: Acţiuni de captare privind generarea de conversii şi călători care cunosc produsul nostru

A avea o viziune panoramică a pieţei din punct de vedere al călătorului ne permite să fim mai eficienţi cu abordarea noastră online. A avea instrumente şi colaboratori profesionişti care au cunoştinţele şi experienţa necesară este esenţială ca noi să putem continua să facem ceea ce ştim mai bine, care nu este altceva decât a-l face fericit pe călătorul. Restul sau se învaţă sau se plăteşte.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply