IATA: tragedia MH17 a fost o crimă teribilă dar zborurile continuă să fie sigure

La patru zile după doborârea avionului Malaysia Airlines de către o rachetă, atunci când survola spaţiul aerian din Ucraina pe o rută clasificată ca “sigură” de către organismele din sector, Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (IATA) a emis o declaraţie în care afirmă că “guvernele vor trebui să ia o iniţiativă în revizuirea modului în care se face evaluările cu privire la riscurile din spaţiul aerian. Şi industria va face tot posibilul pentru a sprijini guvernele… Aceasta a fost o crimă teribilă. Dar zborurile continuă să fie sigure”. 

IATA: Éste fue un crimen terrible pero volar sigue siendo seguro (Foto: Igor Kovalenko/ Efe).

IATA: tragedia MH17 a fost o crimă teribilă dar zborurile continuă să fie sigure. (Fotografie: Igor Kovalenko / Efe).

Astfel, Tony Tyler, CEO-ul celui mai important patronat internaţional din industria transportului aerian – reprezintă 240 de companii aeriene din 115 de ţări, care concentrează 84% din capacitatea transportului aerian mondial, iar în 2013 au transportat 2.100 de milioane de pasageri-, a trasat o poziţie fixă în ceea ce priveşte dezbaterea apărută după accident despre dacă ruta pe care zbura avionul era sigură şi cum sunt evaluate riscurile în spaţiul aerian, apărând abordarea cum că industria transportului aerian ar trebui să revizuiască protocoalele după tragediile Malaysia Airlines, în care au murit 537 de persoane, realizată de Tim Clark, CEO-ul Emirates, compania aeriană naţională din Dubai.

Priorităţile după tragedie

“Tragedia zborului MH17 este un ultraj. În weekend s-a confirmat că pasagerii şi membrii echipajului la bordul aeronavei au fost victimele unei crime oribile. De asemenea, acesta a fost un atac împotriva sistemului de transport aerian, care este un instrument de pace“.

“Printre priorităţile imediate, corpurile victimelor trebuie să fie returnate familiilor indurerate într-un mod respectuos. Timp de mai mult de patru zile am asistat la imagini teribile de la locul accidentului. Guvernele ar trebui să lase la o parte diferenţele şi să trateze victimile şi familiile lor cu deminitatea pe care o merită – şi acest lucru include asiguarea în regim de urgenţă a locului accidentului”.

“Cercetările trebuie să înceapă, de asemenea, rapid si cu o libertate totală şi acces liber. Acţiunile observate în timpul sfârşitului de săptămână, care au încetinit progresul în aceste două priorităţi este un ultraj la decenţa umană. Am ascultat posibilele progrese, dar promisiunile trebuie să devină acum realitate cu acţiuni”.

Evaluarea riscurilor

Companiile şi guvernele sunt partnere în sprijinul conectitivităţii globale. Primele transportă pasagerii şi marfă. Guvernele şi furnizorii de servicii de navigaţie aeriană informează companiile aeriene cu privire la rutele pe care pot să zboare şi cu ce restricţii şi companiile aeriene se conformează cu această orientare“.

Acesta a fost cazul cu MH17. Aparatul Malaysia Airlines era un avion comercial identificat în mod clar. Şi a fost doborât, încălcând complet legile, normele şi convenţiile, în timp ce traversa un coridor de aer liber care ocupă o înălţime care era considerată sigură.

Trebuie făcute toate eforturile pentru ca acest abuz să nu se repete. Desigur, nimeni nu ar trebui să tragă cu rachete împotriva avioanelor civile, fie că este vorba de guverne sau de separatişti. Guvernele vor trebui să ia iniţiative în revizuirea a cum se fac evaluările de riscuri în spaţiul aerien. Şi industria va face tot posibilul pentru a sprijini guvernele, prin intermediul OACI, în dificila sarcină pe care o are în faţă.

“Aceasta a fost o crima teribilă. Dar zborurile sunt în continuare sigure. Şi toţi cei care participă în transportul aerian mondial sunt dedicaţi în totalitate în a-l face şi mai sigur“, conchide declaraţia.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply