Hotelurile lifestyle includ componentul local pentru a concura cu P2P

Cererea tot mai mare de experienţe de călătorie autentice şi locale determină marile lanţuri hoteliere să dezvolte noi branduri şi parteneriate mai sofisticate cu alţi furnizori, iniţiative noi de marketing şi branding, precum şi noi modele de afacere, cu scopul de a se diferenţia şi a oferi experienţe, care să permită oaspeţilor imersiunea în comunităţile locale, aşa cum face deja P2P. Ele caută astfel modalităţi de a lupta cu aceleaşi arme pe care le are această ofertă în creştere, la fel şi hostelurile şi pensiunile se pun în valoare pentru a concura cu P2P.

În ultimul an şi jumătate, aproape toate lanţurile majore au dezvoltat noi branduri care vizează segmentul lifestyle, ceea ce duce la un tip mai experienţial de oferta hotelieră decât poziţionarea unităţilor de tip boutique sau de design, care au devenit atât de populare de la mijlocul anilor 80 până în anul 2000.

În octombrie 2013, când Skift a lansat un studiu cu privire la tendinţa incipientă înainte de a deveni larg răspândită, ideea ca un un hotel ar putea funcţiona ca un portal care arată oferta comunităţii sale locale şi care a fost comercializată ca atare, a fost ignorată de către marile grupuri. Conceptul a aparţinut la început unui grup select de lanţuri creatoare de tendinţe, care de atunci s-au dovedit a fi catalizatoarele schimbării în strategia hotelieră în jurul valorii de afacere al localismului.

Astăzi expertiza locală este în curs de a fi definită pentru toate tipurile de călătorii şi pentru toate segmentele demografice. În aceşti doi ani de la primul raport Skift a evoluat de la a fi ceva inovator la ceva de aşteptat.

În hotelurile Hyatt Centric marile lobby-uri au fost înlocuite de zone cu cărţi si reviste care oferă clientului o viziune a destinaţiei. În imagine, hotelul din Chicago.

În hotelurile Hyatt Centric marile lobby-uri au fost înlocuite de zone cu cărţi si reviste care oferă clientului o viziune a destinaţiei. În imagine, hotelul din Chicago.

Tendinţa are un mare potenţial de dezvoltare ca urmare a reurbanizării principalelor oraşe, care se confruntă cu rearanjamente agresive ale nucelului urban, determinate de migrarea rapidă a profesioniştilor millennials. Astfel, hotelurile de azi au mult mai multe oportunităţi de a colabora cu comunităţile lor locale, supuse la o ridicată perturbare creativă şi inovare.

Cu toate acestea, dacă acum este considerat normal că hotelurile sunt poziţionate ca o parte integrantă a experienţei locale datorită schimbărilor rapide în aşteptările clienţilor, cum va evoluţiona industria hoteliera de acum inainte? Raspunsul este mai mult storytelling si personalizare.

Privind în perspectivă, hotelurile devin tot mai sofisticate şi creative atunci când adaptează şi promovează experienţe de călătorie locale pe baza propiului profil al clientului, încheiând parteneriate cu mai multe companii şi evenimente din comunitatea sa locală care să răspundă preferinţelor oaspeţilor.

Hyatt Centric este un exemplu al primului caz. În luna aprilie Hyatt Centric The Loop Chicago a devenit primul hotel al noului brand, care a fost urmat în luna mai deHyatt Centric South Beach.

Denumirea de “Centric” se referă la obiectivul brandului de a oferi clienţilor săi o locaţie centrală care să le faciliteze accesul rapid la nucleul destinaţiei. Această poziţionare este ceva unic pentru noile branduri lifestyle pentru că se concentrează mai mult pe conectivitate urbană faţă de oricare dintre cele mai recente tendinţe, care deja nu mai sunt şi care gravitează în jurul brandurilor de hotel de design sau boutique sau pentru millennials.

 

Următoarea generaţie de branduri

Următoarea generaţie de branduri poziţionate cum ar fi Centric evoluează dincolo de concentrarea pe integrarea perfectă cu comunitatea locală. Designul modern şi spaţiile sociale rămân importante pentru noul brand al Hyatt Hotels pentru că este ceea ce se aşteaptă astăzi de la ea, dar în cazul său particular, mesajul său de brand promovează  hotelul mai degrabă ca un hub al destinaţiei decât ca un hotel-destinaţie.

În acest sens, aşa cum a explicat Kristine Rose, vice-preşedinte de branduri ale Hyatt, “experienţa clientului într-un Hyatt Centric este conceput pentru a fi simplu, cu scopul de a-i ajuta pe cei pe care i-am numit “exploratori moderni” să exploreze destinaţia. Clienţii noştri sunt foarte curioşi. Ei aşteaptă de la noi să fim mai moderni, mai în conformitate cu aşteptările lor şi mai concentraţi pe locaţia noastră pentru a-i ajuta să iasă şi să exploreze destinaţia.

De exemplu, lobby-urile nu sunt concepute neaparat pentru a fi saloane sociale mari. De dimensiuni mici, ele prezintă zone definite cum ar fi “The Corner” (Coltul), cu cărţi şi reviste care oferă clientului o viziune despre destinaţie. De fapt, acestea sunt construite pentru a fi utilizate de oaspete ca un o bază pentru pregătirea călătoriei sale prin oraş.

În hotelurile Hyatt Centric, cum ar fi Miami se analizează posibilitatea de a oferi clientului experienţe locale pentru un timp limitat.

În hotelurile Hyatt Centric, cum ar fi Miami se analizează posibilitatea de a oferi clientului experienţe locale pentru un timp limitat.

Barurile, la randul lor, sunt un prim punct de contact unde clienţii pot intra în contact cu localnicii. Nu este surprinzător, potrivit lui Rose, ca Hyatt Centric lucrează în mod activ pentru a atrage localnici, aşa cum se întâmplă în Only You Hotel & Lounge Madrid, deoarece oaspeţii preferă acest tip de spaţiu pentru a bea două pahare înainte de a se aventura în destinaţie, şi la întoarcerea lor.

Bazat pe un studiu de piaţă realizat de Centric, brandul dezvoltă experienţe locale pentru oameni cu timp limitat. Acestea sunt încă în faza de dezvoltare, şi vor fi structurate în diferite intervale de timp şi de durate diferite, de la două ore la o jumătate de zi, şi eventual, mai mult.

Studiul a revelat, de asemenea, trei tipuri de comportamente ale călătorilor de astăzi: planificatorii, care cercetează intens destinaţia înainte de a călătorii; cei care îşi crează lista de dorinţe, care doresc să experimenteze activităţile iconice ale zonelor vizitate; şi care se lasă conduşi, care sunt complet spontani şi nu urmează itinerarii specifice. Rose afirmă că noile experienţe locale care sunt create se potivesc mai mult celui de-al doilea profil de clienţi, şi celui din urmă într-un grad mai mic.

În orice caz, subliniază faptul că “cu Hyatt Centric într-adevăr incercam să cream un loc de modă, la care oricine poate avea acces, să-şi petreacă timpul şi să-şi bea cafeaua în lobby. Suntem hub-ul lider pentru a ajuta oamenii pregătiţi să descopere lucruri noi“.

 

Informaţia de referinţă este disponibilă pe Skift.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply