Hoteluri hibride, o nouă alternativă pentru creșterea veniturilor

Pandemia de coronavirus a adus schimbări în rutina companiilor, care au implementat telemunca, și în hotelurile care au văzut impactul în veniturile lor din cauza lipsei de cerere. COVID-19 forțează companiile să se reinventeze pentru a supraviețui, iar utilizarea hotelurilor ca spații de birou este una dintre tendințele observate. Colliers International a subliniat că operatorii hotelieri specializați în această nișă „ar putea crește veniturile cu până la 20%, deoarece pot oferi tehnologie și camere adaptabile. 

În cadrul evenimentului online „Hybrid Hospitality”, experții Colliers au asigurat că hotelurile urbane vor promova din ce în ce mai mult combinația de spații de lucru flexibile și înnoptari pentru utilizare pe termen scurt, care va fi „o măsură alternativă la generarea de venituri în fața crizei globale în care industria turismului s-a instalat ca o consecință a pandemiei.

Antonio Andreu, Associate Director de birouri la Colliers susține că „deși multe companii vor continua să acorde prioritate asistenței angajaților lor în spații de birouri convenționale, altele vor trebui să-și modifice strategia imobiliară în ceea ce privește forța de muncă, oferind posibilitatea alternării activității față în față cu telemunca. Aici sectorul poate oferi o soluție într-un mod foarte eficient”.

Nu este ceva nou, deoarece există deja companii mari care gestionează spații flexibile și coworking care oferă  instalațiile lor săptămânal sau pe perioade mai lungi  dar „hotelul hibrid” ar ajunge, spune Colliers, pentru a satisface nevoia de birouri pentru ore sau zile, care are în prezent o ofertă foarte limitată, dar o cerere în creștere, în special din implementarea telemuncii.

Cameră a hotelului Zoku din Amsterdam.

La începutul crizei, Accor a decis să își adapteze camerele oferindu-le ca birouri între 6 dimineața și 8 noaptea, ca o alternativă pentru a supraviețui pandemiei. În timp ce lanțul B&B Hotels a detectat nevoia de a găsi „un loc de muncă liniștit și confortabil, cu o rețea WiFi care să permită organizarea de videoconferințe la un preț accesibil”, au lansat programul „Work Room for everyone” în 33 de hoteluri în Spania și Portugalia.

Dirk Bakker, director de hoteluri pentru regiunea EMEA la Colliers International, a declarat în cadrul întâlnirii virtuale că „hotelurile care oferă servicii tradiționale, dar și un spațiu în care să se întâlnească, să colaboreze, să socializeze sau să lucreze, vor putea optimiza zonele cu o performanță scăzută din hotel, folosind spațiul în două moduri diferite în același timp și crescând astfel veniturile”. (a se citi: Elemente cheie pentru adaptarea zonelor comune ale hotelurilor la noul normal și Securitate și socializare, elemente cheie în reinventarea hotelului și a spațiilor).

El crede că acest nou concept, nu numai că „ar putea atrage investitori instituționali – care în prezent văd cu o oarecare incertitudine tendința de birouri tradiționale pe care o va urma piața-, dar s-ar putea transforma și într-un nou mod de a oferi servicii hoteliere în viitor”.

 

Ce oferă un hotel hibrid?

Colliers International a numit patru cerințe pe care ar trebui să le îndeplinească un hotel care caută această nișă de muncitori de birou:

  1. Infrastructură excelente și echipamente tehnologice
  2. Felxibilitate în configurația mobilierului și a spațiilor din camera de hotel, pentru a-l transforma rapid
  3. Instalații adecvate pentru munca comună: săli de ședințe, spații flexibile în zonele comune, zone permise pentru coworking
  4. Intalații bune pentru Food & Beverage, potrivite și pentru evenimente la scară mică.

În cuvintele lui Miguel Vásquez, Managing Director de Hoteluri de la Colliers Spania, „este vorba de a oferi o flexibilitate zilnică, sau chiar la oră, pentru închirierea spațiilor de lucru cu un serviciu personal și de înaltă calitate, lucru în care industria turismului este un specialist”, adăugând că, din punctul de vedere al operatorului, potențialul de a-și crește veniturile „poate fi semnificativ”, deoarece este o nișă de cerere „neexplorată până în prezent”.

Printre avantaje, pe lângă completarea activității tradiționale a hotelului, Vásquez consideră că, cu această opțiune, „lanțul poate genera un mare potențial de fidelizare a clienților noi„.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.