Hotelierii din SUA imită companiile aeriene cu taxele suplimentare

Industria hotelieră din SUA a perceput taxe suplimentare pentru servicii complementare de la sfârsitul anilor 90, dar această tendinţă s-a agravat la punctul în care, potrivit unui raport al Şcolii de Studii Profesionale a Universităţii din New York, veniturile pentru acest concept vor creşte în acest an cu 6%, la 2.470 milioane de dolari (2.190 milioane de euro). Iar acum percep fees pentru aproape totul, având ca model companiile aeriene, de la a evita coada la recepţie până la a asigura disponibilitatea unui anumit tip de cameră.

De fapt, autorul acestui studiu, Bjorn Hanson, profesor la şcoala de Hotelărie şi Turism al Tisch Center, atribuie creşterea de 3% din veniturile pe cameră ocupată înregistrată în 2014 noilor fees şi suprataxelor, precum şi creşterii lor. Chiar şi produsele auxiliare pot fi cheie pentru ca hotelierii să recâştige controlul asupra rezervărilor.

Şi după cât de mult s-a vorbit în ultimul timp despre hate-selling (noul termen creat vara trecută pentru a se referii la acele companii de turism care se pare că îşi urăsc clienţii pentru procesul de cumpărare prin care îi face să treacă pe site-ul lor) şi upselling în industria transportului aerian şi de rent a car, febra taxelor pentru ancillary services a ajuns la sectorul hotelier din Statele Unite, unde unii antreprenori se dovedesc deosebit de agresivi.

Astfel, de exemplu, MGM Mirage Las Vegas oferă un Mirage Express Check-In în cazul în care, pentru 30 de dolari (26,5 de euro) pe noapte, clienţii pot evita cozile de la recepţie şi a merge direct la fereastra de check-in express, intră în camera sa începând cu ora 10 dimineata şi să-şi asigure un tip de cameră.

La hotelul MGM Village Las Vegas clienţii trebuie să plătească o taxă suplimentară pentru a face un check-in. Mary981/#shu#

La hotelul MGM Village Las Vegas clienţii trebuie să plătească o taxă suplimentară pentru a face un check-in. Mary981/Imagine Shutterstock.

Pe site-ul hotelului Wynn Las Vegas, clienţii sunt încurajaţi să se alăture programului de loialitate, Wynn Insiders, cu care se asigură că nu le vor fi percepute taxe ascunse, ceea ce îi poate face pe potenţialii oaspeţi să gândească că dacă nu se unesc la acesta, hotelul va încerca să le strecoare unele fees fără ca ei să-şi dea seama.

Bellagio Las Vegas creşte această tendinţa la noi limite, pentru că în plus faţă de taxa de 32,48 de dolari (28,8 de euro) pe noapte care se adaugă la tariful de 399 de dolari (354 de euro) al camerei, oaspeţii pot plăti o taxă suplimentară de 30 de dolari (26,5 de euro) pe noapte pentru a se asigura în avans că vor obţine trei din următoarele opţiuni pe cameră, atât timp cât există disponibilitate: pentru fumători, nefumători, etaj sus sau jos, aproape de ascensor, cu pat king/queen size, camere conectate sau neconectate, şi cu vedere la piscină.

Dacă fumezi, nu plăteşti fees ca să îţi asiguri o cameră pentru fumători, îţi dau una pentru nefumători şi te prind fumând, există de asemenea o taxă: o amendă de 250 de dolari (222 de dolari). Pentru a garanta un early check-in în Bellagio, trebuie să plăteşti 40 de dolari (35,5 de euro) pe noapte.

 

Ancillary services în transportul aerian

Acest trend în creştere de hoteluri pe piaţa americană care percep taxe suplimentare nu este cu nimic comparabilă cu implementarea consolidată în transportul aerian. Dovada acestui fapt este că companiile aeriene au încasat 38.100 milioane de dolari (33.800 milioane de euro) pentru perceperea de taxe pentru servicii auxiliare în 2014, cu 21% mai mult decât cu un an mai devreme, potrivit IdeaWorks.

Pentru a pune în context, o singură companie aeriană, United Airlines, a înregistrat 5.800 milioane de dolari (5.144 milioane de euro) în acest scop în 2014, mai mult decât dublu faţă de cele 2.470 milioane de dolari (2.190 milioane de euro) pe care hotelurile din Statele Unite estimează că le vor încasa în acest an. Acesta este topul celor 10 companii cu cele mai multe venituri din supra-taxele aplicate pasagerilor.

 

Informatia de referinţă este disponibilă pe Skift.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply