Shadow

Hotelierii salută limitarea puterii lui Booking de către UE

Limitările Uniunii Europene față de anumite practici ale giganților internetului precum Google, Amazon, Facebook sau Booking.com a fost completat săptămâna trecută cu prima dintre cele două legi cu care Bruxelles-ul vrea să le rupă modelul de afacere. După ce s-a verificat ca regulile existente de libera concurență nu au impiedicat abuzul de putere de către aceste platforme, la puțin peste un an de când Comisia Europeană a prezentant propunerea, UE a aprobat noua lege antitrust pentru aceste companii, un standard pe care hotelierii europeni le-au salutat. „Legislatorii UE au luat măsuri adecvate pentru a îmblânzi puterea de control a platformei online (Booking) prin interzicerea clauzelor stricte de paritate a prețurilor, care impiedică hotelierii să ofere pe propriile canale un preț mai bun decât platforma și oferă utilizatorilor de afaceri un acces mai bun la datele generate de listările lor”, indică asociația hotelierilor europeni HOTREC

 

Săptămâna trecută, Parlamentul European și membrii UE au ajuns la un acord cu privire la Legea Piețelor Digitale (DMA), care va include anumite practici utilizate de marile platforme care acționează ca „gardieni” pe lista neagră și va permite Comisiei să efectueze anchete de piață și să sancționeze anumite acțiuni neloiale

 

Hotelierii europeni se așteaptă ca Booking, liderul de piață al vânzărilor online de hoteluri, care a dominat aproape 70% din piața europeană în 2019, să fie inclusă în rândul „gardienilor de acces”, conform criteriilor stabilite de legislatorii UE. 

 

„În ultimul deceniu, hotelierii au suferit de pe urma comportamentului inacceptabil al OTA-urilor dominante pe baza „ia-l sau lasă-l”. Acordul privind DMA trimite un semnal clar giganților digitali: să se comparte ca parteneri, și nu ca gardieni, față de consumatori și utilizatori comerciali”, spune președintele Grupului de Lucru privind Distribuția al HOTREC, Markus Luthe. 

 

Hotelierii salută faptul că legislatorii europeni au luat, de asemenea, măsurile potrivite pentru a îmblânzi puterea de control a platformei online prin interzicerea clauzele stricte de paritate a prețurilor, care îi impiedică pe hotelieri să ofere pe propriile canale un preț mai bun decât platforma și oferă utilizatorilor un acces mai bun la datele generate la listele lor. 

 

„Practici precum clauzele stricte de paritate a prețurilor și păstrarea datelor acționează în cele din urmă ca un factor de descurajare pentru digitalizarea hotelurilor și consolidarea dependenței hotelierilor de OTA. Întregul hotel își poate aborda acum mai bine digitizarea”, explică Markus Luthe. 

Hotelierii prevăd că Booking se află printre companiile care reglementează această normativă.

 

La rândul ei, directorul general al HOTREC, Marie Audren, a explicat că legea este o veste bună pentru hotelierii europeni după ce au fost loviți în ultimii doi ani de restricții de călătorie. „Legislația de acest tip în domeniul digital este cerută de întreg sectorul de câțiva ani”, subliniază el. 

 

Normativa europeană este menită să îngreuneze abuzul de poziție dominantă din partea giganților internetului pentru a provoca un prejudiciu concurenților și clienților. 

 

„Ceea ce ne dorim este simplu: piețe corecte și în digital. Acum facem un mare pas înainte pentru a ajunge acolo: piețe care sunt corecte, deschise și care permit concurența”, a spus vicepreședintele Executivului comunitar pentru Era Digitală, Margrethe Vestager. 

 

În acest sens, el a amintit că marile platforme de gardieni au împiedicat întreprinderile și consumatorii să beneficieze de piețe digitale competitive. „Gardienii vor trebui acum să respecte un set bine definit de obligații și interdicții. Acest regulament, împreună cu aplicarea puternică a legii concurenței, va oferi consumatorilor și întreprinderilor condiții de concurență mai echitabile pentru multe servicii digitale din UE”, a indicat ea. 

 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.