Hostels şi hoteluri low cost, în creştere în Europa la cererea clienţilor şi a investitorilor

Hostels şi hoteluri low cost devin unul dintre cele mai dinamice de sectoare de investiţie hotelieră, datorită capacităţii sale adaptabilitate şi profitabilitate, la care se adaugă concurenţa intensă atât a gruprurilor cât şi a operatorilor independenţi, contribuind la expansiunea sa rapidă. Aceasta este una dintre concluziile studiului recent realizat de HVS despre această nişă.

Studiul HVS arată cum costul de cazare la hotel în majoritatea destinaţiilor menţin hostels-urile şi hotelurile low cost în prima linie a pieţei imobiliare. În plus, flexibilitatea designului şi uşurinta cu care se pot porni afaceri mici, înseamnă că sectorul furnizează o alternativă de investiţie viabilă spaţiului de birouri şi alte tipuri de active generatoare de venituri.

Raportul HVS ‘The Hostel and Budget Traveller Market în Europe‘, a cărui prezentare a coincis cu inaugurarea conferinţei cu acelaşi nume, care a avut loc la Londra pe 17 şi 18 noiembrie, scoate în evidenţă faptul că lanţurile hoteliere intră în această nişă de piaţă, ca Hub by Premier Inn şi Tune Hotels, care obligă alţi operatori să fie mai inovatoare pentu a se diferenţia de concurenţă.

Marea aversiune la risc a pieţei de investiţii, şi o piaţă corporativă mai responsabilă din punct de vedere social, contribuie, de asemenea, la inovarea rapidă în acest segment, cu mulţi operatori aplicând strategii agresive ale expansiunii în Europa şi alte continente.

Atractivul acestui segment va face ca în viitor să aibă loc în continuare tranzacţii, potrivit experţilor. #shu#

Atractivul acestui segment va face ca în viitor să aibă loc în continuare tranzacţii, potrivit experţilor. Imagine Shutterstock.

Condiţiile economice întâmpinate în ultimii şapte ani au condus la o polarizare a pieţei hoteliere, cu segmentul de hoteluri low cost câştigând forţa în acelaşi timp cu cel de lux , segmentul de mijloc a fost strangulat între ambele tendinţe.

Aşa cum a subliniat co-autorul raportului, Harry Douglas, partenerul HVS, “segmentul vibrant al hostels-urilor şi hotelurilor low cost se prezintă acum consumatorului cu mai multe opţiuni şi pentru piaţa de investiţii cu mai multe considerente. Ca urmare, tranzacţiile în aceste nişe de piaţă sunt deosebit de sănătoase şi probabil va rămâne aşa”.

Dovada în acest sens este vânzarea a Louvre Hotels realizată de Starwood Capital grupului chinez Jin Jiang; investiţiile Accor Hotels pentru a creste prezenta sa in acest segment in toata Europa; si achizitionarea a 144 de propietati de la Travelodge pentru 500 de milioane de lire sterline (625 milioane de euro) pentru un joint-venture în care participa Goldman Sachs Group.

De asemenea, Invesco a investit 60 de milioane de euro pentru a prelua 23% din Generator Hostels, investiţie cu care grupul va adăuga 5.200 de paturi în opt hoteluri în întreaga Europa.

În acest segment, după cum a afirmat co-autorul studiului şi partenerul al HVS, Cristof Bertschi, “este acum în plină expansiune din cauza concurenţei intense şi rămâne un obiectiv cheie de investiţii“. În plus, avertizează el, “liberalizarea pieţelor BRIC (Brazilia, Rusia, India şi China) încă nu s-a produs, deci aşteptăm viitorul cu interes”.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply