Google va include tarifele Ryanair în flight search-ul său

Motorul de căutare de zboruri al Google este pe cale să se schimbe, mai ales pentru utilizatorii europeni, dar doar pentru că, până acum, controversata companie low cost irlandeză se opunea vehement site-urilor de comparare de preţuri de zboruri, ar intra în comparator. “Ryanair lucrează împreună cu Google la aceste schimbări”, aşa cum s-a grăbit să declare preşedintele său, Michael O’Leary; ceea ce pentru unele persoane din industrie această este încă o tactică de publicitate. Gigantul online a preferat să nu dezvăluie planurile sale, recunoscând doar că Flight Search adaugă mereu alte companii aeriene, dar “nu are nimic nou de anunţat”. 

Acest anunţ a fost făcut de O’Leary într-un interviu cu Sunday Independent, în care au afirmat că parteneriatul dintre compania low cost irlandeză cu multinaţională din SUA ar putea “să schimbe pentru totdeauna modul în care oamenii cumpără bilete de avion”, adăugând că “vom împartăşi preţurile Ryanair pe Google, astfel că atunci când se caută un zbor, vor exista selecţii de rute şi preţuri mai mici.

 

Informaţii puţin fiabile

Surse din industrie au asigurat ziarului Hosteltur că Google nu intenţionează să lanseze un nou produs, în pofida afirmaţiilor “puţin fiabile” ale lui O’Leary cum ca compania aeriană ar lucra la o renovare a ofertei de zboruri. “În prezent, Google studiază includerea Ryanair în motorul său de căutare de zboruri, aceasta este tot”. Acestea consideră că preşedintele companiei low cost a supradimensionat intrarea sa în motorul de căutare de zboruri “pentru că anunţul să apară în toate mediile de comunicare şi în toate blogurile şi reţelele”.

Google incluirá tarifas low cost en su flight search

Google va include tarife low cost în flight search-ul său.

Un purtător de cuvânt a lui Google a asigurat site-ul de ştiri Hosteltur că “nu avem nimic nou de anunţat în acest moment”, adăugând că “Avem deja relaţii cu mai multe companii aeriene din întreaga lume şi întotdeauna căutăm să îmbunătăţim rezultatele prin semnarea de acorduri cu mai multe companii”.

Ceea ce va fi un fapt sigur, aparent, este că Google Flight Search va include tarifele Ryaniar, ceea ce va afecta unii din participanţii actuali in motorul online de căutare de zboruri şi ar lăsa în afară marele său rival, compania britanică easyJet. Până acum, şi de când a început să funcţioneze, comparatorul Google a inclus doar zborurile şi orarele celor două companii lider în segmentul low cost, identificându-le ca atare, deşi preţurile lor sunt ascunse.

Potrivit lui O’Leary, “Google vrea să arate şi preţurile tuturor companiilor aeriene pe care le adaugă”, menţionând politica motorului de căutare de a nu percepe taxe pentru serviciu, doearece aceste obţine resurse doar din publicitate. “Ei nu vor să ofere o căutare limitată sau părtinitoareGoogle vrea să ofere selecţii de rute, precumşsi cele mai mici preţuri ale tuturor companiilor aeriene“. Conform declaraţiilor preşedintelui Ryanair, tarifele şi orarele de zbor ale companiei irlandeze vor fi adăugate în baza de date a lui Google în luna martie.

 

Părerea unui analist

Includerea Ryanair va beneficia Google, a afirmat pentru site-ul PCWorld renumitul analist al industriei Henry Harteveldt, care a amintit că liniile aeriene low cost, cum ar fi Ryanair au în total mai mult de jumătate din capacitatea aeriană din Europa. “cu cât Google va include mai multe companii  aeriene low cost va include în Google Flight Search, cu atât va fi mai mare va fi atracţia sa potenţială şi utilitatea sa pentru călători”, a menţionat el. “Cu toate acestea, căutare de zboruri reprezintă o parte relativ mică din afacerile lui Google“, a adăugat el.

Comparativ cu impactul pe care îl poate avea concurenţii lui Google, cum ar fi Skyscanner, Kayak  sau  Hipmunk, consideră că aceştia şi-au diferenţiat produsul oferind hoteluri şi alte servicii de călătorii, ceea ce le va permite să ofere valoare utilizatorilor. “A nu avea Ryanair nu ii ajuta, dar nici nu este un decalaj fatal in produsul lor”. Cu toate acestea, el nu a exclus, faptul că linea low cost irlandeză şi-ar putea extinde prezenţa în alte metasearch-uri, mai ales dacă acestea oferă un domeniu de aplicare mai larg.

Preşedintele Ryanair a avansat, de asemenea, că vânzarea de bilete de avion se va schimba masiv în Europa, prin intermediul telefoanelor mobile. În cinci ani, toţi cei de la Ryaniar vor trebui să plătească cu telefonul mobil. Aceştia vor plăti pentru băuturile şi aperitivele lor cu telefonul mobil, şi vor actualiza prioritatea de îmbarcare pe telefonul mobil”, a asigurat el în interviu.

One comment

  1. […] cum am informat în ştirea Google va include tarifele Ryanair în flight search-ul său, aceasta a avut loc în luna ianuarie şi a făcut în mod clar Google Flight Search mai […]

Leave a Reply