Google şi TripAdvisor aduc provocări marilor OTA

Atât Google cât şi TripAdvisor au lansat recent noi instrumente ce reprezintă o provocare majoră pentru marile agenţii online, care la rândul lor duc o bătălie grea, recent axată pe domeniul metasearch-urilor şi în zona de cazare P2P.

Aşa cum explică Alberto Peris, CEO-ul şi fondatorul CESAE, Şcoala de Business şi Formare în Turism din Spania, ‘Lansarea Instant Booking de către TripAdvisor, înseamnă că toţi paşii procesului de rezervare sunt finalizaţi pe aceeaşi platformă. Instant Booking are avantajul metasearch-ului TripAdvisor, care elimină marja pentru OTA de a atrage clienţii pe site-urile lor”.

Google şi TripAdvisor aduc provocări marilor OTA

La această lansare a TripAdvisor, conform CEO-ului CESAE, trebuie adăugat, de asemenea, că un gigant ca Google se alătură pieţei de rezervări online, generând o nouă limitare pentru Agenţiile Online de Turism. “După noul program de Hotel Ads gigantul căutării online devine cel mai mare rival al unor platforme ca Expedia“.

Noile Hotel Ads colectează taxe de comision în loc de a percepe o sume de bani pe clic prin intermediul Adwords, iar această nouă dinamică implică, potrivit CEO-ului CESAE, un nou conflict de interese pentru ca rezultatele de căutare pe Google ar putea favoriza propiile rezervări.

“Google şi OTA împărtăşesc, fără îndoială, interese comune”, afirmă Peris. “Agenţiile online de turism investesc miliarde în Adwords şi acest lucru le face să fie un client cheie pentru gigantul Internetului, cu rezultatul că există mai mult de 3,5 milioane de căutări pe zi făcute de utilizatorii reţelei.

Trebuie reamintit faptul că Comisia Europeană (CE) menţine o anchetă cu privire tocmai la abuzul de poziţie dominantă din partea lui Google. Ultimul capitol cu privire la această temă a fost în septembrie anul trecut când Bruxellesul a anunţat că va analiza cu o atitudine “deschisă” răspunsul lui Google. Pe de altă parte, şi India investighează Google pentru abuz de poziţie dominantă.

 

Metasearch-urile şi P2P

În afară de competitorii puternici care continuă să crească, cele mai mari două agenţii la nivel mondial, Expedia şi Priceline, duc o luptă aprigă între ele pe toate fronturile.

Unul din fronturile păstrate deschise de mai mulţi ani este tocmai cel al metasearch-urilor. Astel, Priceline, care iniţial nu a vrut să intre pe Instant Booking, într-un final a luat această decizie. Ca răspuns, Expedia a lansat sistemul Direct Hotel Booking al Trivago.

Prin cumpărarea site-ului HomeAway de către Expedia, despre care am informat pe evisionturism în ştirea Expedia cumpără HomeAway cu 3.600 mil. €, Expedia a anunţat achiziţionarea site-ului HomeAway cu 3.900 milioane de dolari (3.600 milioane de euro), intrând în domeniul închirierilor de case de vacanţă, o zonă în care îşi oferea deja serviciile clienţilor săi prin asocierea sa cu acest portal.

La rândul său, Booking, care face parte din grupul Priceline, afirmă că 70% din unităţile de cazare pe care le oferă nu sunt doar ofertă hotelieră.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply