Germania a înregistrat peste un milion de înnoptări din partea turiștilor români, în anul 2017

 În 2017, turismul german a atins rezultate record pentru a opta oară la rând. În perioada ianuarie – decembrie 2017, Oficiul Federal de Statistică a înregistrat 83,9 milioane de înnoptări internaționale, cu 3,1 milioane mai multe decât în 2016. Acest lucru corespunde unei creșteri cu 3,6% față de perioada echivalentă a anului precedent. România rămâne una dintre cele mai dinamice piețe-sursă pentru turismul german, depășind, în anul 2017, pragul de un milion de înnoptări.

Petra Hedorfer, director executiv al Organizației Germane pentru Turism (DZT), explică: ”Așa cum era de așteptat, turismul german a avut o evoluție pozitivă și pe parcursul anului 2017. Comparativ cu anul precedent, turismul german și-a triplat creșterea anuală, evoluție datorată în special cadrului intern stabil și poziționării excelente a destinațiilor de vacanță germane. Am reușit să câștigăm oaspeți din întreaga lume ca destinație turistică și să ne consolidăm creșterea anuală.”

Cord Meier-Klodt, Ambasadorul Republicii Federale Germania la Bucuresti.

Cord Meier-Klodt, Ambasadorul Republicii Federale Germania la Bucuresti.

România rămâne în topul piețelor-sursă pentru turismul german

Anul trecut turiștii din România au depășit pentru prima dată un milion de înnoptări în Germania (1.046.606 înnoptări). Aceasta înseamnă o creștere cu 18,6% față de anul 2016. Turiștii români merg în Germania în special pentru a petrece sărbătorile (83,8%), pentru afaceri (33%) și pentru alte scopuri (33%). În general, preferă să călătorească cu mașina (45%) și cu avionul (34%), mai puțin cu autobuzul și autocarul (17%) și doar cu 7% trenul. Vara și iarna sunt anotimpurile preferate, iar 53% dintre călătorii sunt rezervate prin internet. Excursiile lungi sunt preferate, astfel ca 41% dintre turiștii români au petrecut sejururi de 4-7 nopți în Germania, cheltuind în medie 45 de euro pe zi și 566 euro pe călătorie. În 2017, 39% dintre turiștii români care au venit în Germania au vizitat destinația pentru prima dată.

 

Cerere în creștere pentru turismul leisure

Călătoria din motive personale a fost motorul de creștere pentru turismul german. Potrivit primelor rezultate anuale preliminare ale IPK pentru anul 2017, numărul călătoriilor în Germania a crescut cu 5% la nivel general și cu 8% pentru vacanțe scurte. Numărul vizitelor la prieteni și rude a crescut cu 7% în timp ce numărul călătoriilor de afaceri este cu un procent mai mare decât cifra comparabilă din 2016. City break-urile în orașele din Germania au înregistrat o creștere cu 15%.

 

Europa rămâne cea mai mare piață sursă

Europa continuă să fie cea mai mare piață de volum pentru turismul german – aproape două treimi din înnoptări sunt generate de turiștii europeni. Europa este urmată de SUA, generând 8,8% din turismul german. Există rate semnificative de creștere și pentru Brazilia, Canada și America Centrală. Piețele asiatice au înregistrat o creștere procentuală cu 4,5% față de cifrele de referință din anul precedent. Dacă ne raportam la dinamismul piețelor, Rusia este poziționată cu 20,3% peste nivelul din anul precedent, India a înregistrat o creștere a înnoptărilor în Germania cu 13,8%, iar China cu 10,6%. Alte piețe din Pacific Asia care arată o dinamică a creșterii sunt Japonia (plus 7,2%), Coreea (plus 12,7%), și Taiwan (plus 13%). Printre piețele europene cu volum ridicat, cele primare sunt România (plus 18,6%), Austria (plus 6,4%), Polonia (plus 10,4%), Ungaria (plus 8,5%) și Republica Cehă (plus 4,6%).

 

 

Leave a Reply