Shadow

Fitur crește cu 2,5% în suprafață și cu 8,3% în numărul de expozanți

Cel de-al treizecilea și noulea Târg Internațional de Turism de la Madrid (Fitur), desfășurat la Ifema din 23-27 ianuarie, va ocupa o suprafață de 67.495 de metri pătrați, cu 2,5% mai mult decât în anul precedent, și va găzdui 886 expozanți, ceea ce presupune o revenire de 8,3%. Președintele Comitetului Executiv al Centrului Expozițional din Madrid, Clemente González Soler, a afirmat că Fitur 2019 va fi o ediție „record”. 

Președintele Comitetului Executiv al Ifema, Clemente González Soler, a anunțat într-o conferință de presă că târgul din acest an are ca și partener Republica Dominicană și va fi inaugurat de Regele și Regina Spaniei.

González a spus că Fitur 2019 va fi o ediție „record”, cu mai multe companii decât oricând, 10.487 din 165 de țări, și că este așteptat să fie depășiti cei 251.000 de vizitatori de anul trecut printre profesioniștii și publicul general. În plus, se estimează un impact economic în Madrid de peste 235 milioane de euro, comparativ cu cele 260 milioane de euro de anul trecut, cu hoteluri pline și o activitate puternică a tuturor sectoarelor legate de turism. 

Numai previziunile programului Festitur, organizate de Noche Madrid din 2015, estimează că se va genera o cifră de afaceri de 15 milioane de euro în sectorul de agrement, gastronomie și divertisment.

Prezența internațională

Prezența internațională crește cu 11%, până la 55% din totalul participației (cu un punct procentual mai mult decât în 2018), în timp ce cel național se situează cu 6%.

Președintele Comitetului de Organizare a Fitur și al companiei Iberia, Luis Gallego, a subliniat creșterea suprafețelor destinate Africii, du 15%, și Europa, cu 13%, care ocupă în totalitate pavilionul 4, în timp ce este incoporat pavilionul 2 pentru a concentra oferta destinațiilor din Orientul Mijlociu. 

Fitur 2019 adaugă mai mult de o duzină de adăugări noi, cum ar fi reprezentările oficiale Dijbouti, Finlandei, Emiratul Ras al Khaimah si Sierra Leone, precum și expozanți din Insulele Cook, Macedonia, Pakistan, Papua Noua Guinee, Polinezia Franceză, Serbia și Suedia.

Potrivit lui Gallego, datele acestei ediții arată că sectorul încă mai solicită spații de afaceri și întâlniri, iar Fitur este unul dintre cele mai așteptate evenimente pentru profesioniștii din sector. În cadrul târgului se vor desfășura mii de întâlniri de afaceri, inclusiv 6.000 întâlniri între 110 cumpărători internaționali din 38 de țări invitate de fitur și 350 de expozanți și participanți.

Punct de referință în inovare

Gallego a subliniat că târgul a devenit un punct de referință global în inovare, cu inițiative precum Observatorul Fitur Next, proiect care în următorii trei ani vizează implicarea organismelor și destinațiilor într-o conversație globală care să permită identificarea provocărilor prezente și viitoare ale turismului.

Fitur avansează în calificarea ofertei sale, incorporând o noua secție monografică pentru industria cinematografică, din moment ce 80 de milioane de călători își aleg destinația bazată pe filme și seriale de televiziune.

Secretarul de Stat pentru Turism al Spaniei, Isabel Olivier, a subliniat faptul că Fitur a devenit un brand și demonstrează capacitatea Spaniei de a organiza acest tip de eveniment.

În ceea ce privește brexitul, Olivier a anunțat un forum de analiză a situației și a informat toate mecanismele planului guvernului de a minimiza impactul ieșirii Regatului Unit din UE asupra turismului, țara care este prezentă la această ediție prin aproximativ treizeci de companii de turism și tehnologie.

Grevă taxiuri

Cu privire la o posibila grevă a șoferilor de taxi în zilele târgului, directorul general al Ifema, Eduardo López-Puertas, s-a arătat convins că se va rezolva conflictul, în plus centrul expozițional are o locație bună, fiind bine conectat prin intermediul serviciilor publice.

De asemenea, se lucrează la extinderea frecvenței metroului și autobuzelor, pe lângă faptul că hotelurile vor oferi servicii de transport direct la Fitur pentru a-și transporta clienții.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.