Experienţa turistică trebuie să fie mai GLOCAL

Pieţele emergente, cu excepţia Rusiei, au arătat o creştere robustă în 2014, potrivit Thibault Ruffat, directorul departamentului de turism pentru Europa la Value Retail PLC, companie care operează 9 centre comerciale cunoscute, cum ar fi Chic Outlet Shopping în Europa şi încă două în China. În timpul târgului World Travel Market, care a avut loc la Londra în luna noiembrie, Ruffat a menţionat tendinţele care ajung în sectorul turistic.

Cum vedeţi evoluţia pieţelor emergente?

Este interesantă. În ultimii ani am investit multe eforturi şi cercetări de marketing în pieţele îndepărtate emergente ca şi China, Asia de Sud-Est, America Latină… Şi am obţinut rezultate foarte bune, mai ales în Asia cu creşteri de două cifre a cheltuielilor turistilor, de la 20% la 40%. Categoric, comportamentul acestor pieţe este excelent: sunt călători care petrec mult timp în Europa, au o mare putere de cumpărare şi continuă să crească.

Dar ce se întâmplă acum cu Rusia?

Dintre pieţele îndepărtate, aceasta este singura care suferă o contracţie. Înregistrăm o scădere de 7% în 2014 în centrele noastre comerciale. Această scădere a afectat mai ales centrele noastre din Spania şi Italia, unde piaţa rusă este destul de puternică.

Ce evoluţie au pieţele europene tradiţionale?

Vrem să facem mai multe investiţii în 2015 pentru că detectăm o recuperare, astfel că în termeni de călătorii în interiorul Europei observăm tendinţe pozitive: francezi care călătoresc în Marea Britanie şi Germania; spanioli care călătoresc în alte ţări europene…

Thibault Ruffat.

Thibault Ruffat.

 

Ce noi profiluri de clienţi doriţi să atrageţi?

Conceptul nostru de outlet shopping de lux este foarte deschis, uşor accesibil… Este o nouă poartă de intrare în lumea de lux. Obiectivul nostru sunt atât clientii tineri cât şi alte persoane care doresc să descopere brandurile acestui segment. De fapt, oferim un mix de branduri, atât mari branduri internaţionale cât şi branduri naţionale la modă şi de design în centrele outlet din fiecare ţară. Acestă este un punct foarte important, pentru că face parte din experienţa de cumpărare.

Trebuie să fi în acelaşi timp “GLOCAL”, global şi local ?

Într-adevăr. Absolut. Oameniilor le plac marile branduri, desigur, dar călătorilor le place, de asemenea, să încerce moda, parfumuri, creativitatea, designuri nationale, etc., din ţările pe care le vizitează. Până la urmă, Europa este un continent plin de diversitate şi din ce în ce mai mulţi turişti se bucură de plăcerea de a descoperi tendinţe locale.

Value Retail a investit 30 de milioane în extinderea La Roca Village din Barcelona. Ce rezultate vă aşteptaţi să obţineţi?

Am deschis noi magazine şi zone -de bijuterii, săli de conferinţă, etc.- pentru ca acest centru creşte foarte rapid. Obiectivul nostru este de a atrage mai mulţi turişti chinezi şi din alte ţări îndepărtate. Tocmai în China am deschis în 2014 primul nostru chic outlet, iar al doilea este programat pentru 2015 în parcul tematic Disney din Shanghai.

Turiste din Thailanda în La Roca Village, Barcelona.

Turiste din Thailanda în La Roca Village, Barcelona.

 

Pe scurt, sunt previziunile pentru 2015 pozitive?

Foarte pozitivă. Suntem o ofertă foarte puternică în industria turismului care se potriveşte foarte bine cu aşteptările turiştilor, atât a celor din ţările îndepărtate cât şi a călătorilor din interiorul Europei.

 

Sursă: hosteltur.com

 

2 comments

  1. Mihai says:

    Nu poți pune ca titlu de interviu una din întrebările reporterului. E ca și cum ai direcționa rezultatul interviului încă de la început. De fapt nici nu ai avut nevoie de invervievat, doar ți-ai bătut joc de el. Apoi Trebuie să fi “GLOCAL”, global şi local în acelaşi timp?.. necesită o revizuire gramaticală ..

Leave a Reply