Expedia Group și-a raportat rezultatele pentru întregul an din 2020 în care a înregistrat pierderi de 2.687 mil. de dolari (2.225 de mil. de euro), comparativ cu câștigurile de 565 de milioane de dolari (468 de milioane de dolari) pe care le-a obținut în 2019. În cursul celui de-al patrulea trimestru al anului, vânzările de zboruri au reprezentat doar 4% din total, comparativ cu 86% din cazare.
Cu toate acestea, veniturile din cazare au scăzut cu 58% în al patrulea trimestru, cu 61% mai puține nopți de hotel vândute, parțial compensate de o creștere de RevPar. Acest indicator a beneficiat de procentul de nopți contribuit de portalul său de rezervări de vacanțe Vrbo, care aveau un venit pe noapte peste alte tipuri de cazare.
În cazul veniturilor din produsul de transport aerian al Expedia, scăderea a fost mult mai pronunțată decât cazarea, 80%, reflectând o scădere de 69% a vânzărilor de bilete și de 35% a veniturilor din bilete.
Scăderea veniturilor din bilete s-a datorat în principal unei modificări a tipului de produs aerian vândut.
În anul 2020 per total, cifra de afaceri a atins 5.199 mil. de dolari (4.306 mil. de euro), o scădere de 57% față de cele 12.067 de mil. de dolari (9,995 mil. de euro) din 2019. În ceea ce privește rezervările brute, cifra scăzute de 107.873 mil. de dolari (89.353 mil. de euro) în anul în care tocmai a fost închis.
Pe segmente de afaceri, este de remarcat faptul că scăderea vânzărilor pentru Expedia în vânzările cu amănuntul sau directe a fost mai mică, 55% până la 3.993 mil. de dolari (3.307 de mil. de euro), în timp ce în domeniul b2B a scăzut cu 64% la 942 de milioane de dolari (780 de milioane de euro).
Sursă: hosteltur.com