Expedia se alătură angajamentului agenției Booking pentru a eluda autoritatea de Concurență Europeană

Expedia a anunțat că, urmând exemplul lui Booking, va schimba unii dintre temernii cheie din acordurile sale cu hotelierii europeni, care afectează pretțurile lor, ca răspuns la anchetele autorităților de Concurență ale continentului. Gigantul american a decis să suspende timp de cinci ani unele clauze referitoare la tarife, condiții și disponibilitate

Expedia insistă că, deși crede că angajamentele actuale sunt conforme cu legea, speră că aceste acțiuni să conducă la închiderea investigațiilor în toată Europa. 

Această inițiativă vine după ce concurentul său Booking.com a anunțat în luna aprilie că va aplica măsuri corective pentru a evita amenda pentru restrângerea concurenței în Europa, așa cum am informat în altă știre, Cu toate acestea, hotelierii europeni au respins aceste angajamente, iar acum i se deschide un alt front și își exprimă îngrijorarea cu privire la planurile Franței de a elimina paritatea tarifelor hoteliere. 

În acest sens, Expedia asigură că au lucrat „îndeaproape și în mod constructiv cu autoritățile europene de Concurența și Comisie„, așa că a ales să se alăture angamentelor făcute Booking, acceptat de autoritățile de Concurența din Franța, Italia și Suedia

EExpedia urmează pașii lui Booking pentru a evita amenzi de la autoritățile europene de Concurență.
Expedia urmează pașii lui Booking pentru a evita amenzi de la autoritățile europene de Concurență.

Modificările anunțate se vor aplica tuturor hotelurilor europene presente pe site și va afecta rezervările utilizatorilor prin intermediul paginilor Expedia din întreaga lume

 

Italia, un nou front

În același timp, principala asociație hotelieră din Italia, Federalberghi, a cerut autorităților locale din Lazio eliminarea definitivă a acordurilor de paritate a prețurilor, clauze contractuale impuse de Booking, Expedia și alte OTA și intermediari care nu permit hotelului să publice „în mod clar” pe site-ul său condiții mai avantajoase pentru clientul său

Pe baza sancțiunilor impuse de autorităților de Concurență, începând cu 1 iulie, hotelurile italiene pot oferi condiții mai bune decât cele de pe marile portaluri ale intermediarilor în cazul în care contactează direct cu ei. 

Pentru a potența acest lucru, Federalberghi a lansat, de asemenea,o nouă campanie de comunicare pentru a informa călătorii de noile condiții, sub sloganul „Fii deștept! Sună direct la hotelul tău„. 

În aceasta ei explică faptul că „contractele încheiate cu site-urile mari de rezervări nu ne permit să publicăm termeni și condiții mai bune pe site-ul nostru decât cele de al lor. Dacă ne trimiți un e-mail sau ne suni, putem să analizăm împreună cu tine și să vedem dacă îți putem oferi o ofertă mai bună, chiar dacă nu putem publica preurile și alte oferte online”. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.