Expedia se alătură angajamentului agenţiei Booking pentru a eluda autoritatea de Concurenţă Europeană

Expedia a anunţat că, urmând exemplul lui Booking, va schimba unii dintre temernii cheie din acordurile sale cu hotelierii europeni, care afectează preţurile lor, ca răspuns la anchetele autorităţilor de Concurenţă ale continentului. Gigantul american a decis să suspende timp de cinci ani unele clauze referitoare la tarife, condiţii şi disponibilitate.

Expedia insistă că, deşi crede că angajamentele actuale sunt conforme cu legea, speră ca aceste acţiuni să conducă la închiderea investigaţiilor în toată Europa.

Această iniţiativă vine după ce concurentul său Booking.com a anunţat în luna aprilie că va aplica măsuri corective pentru a evita amenda pentru restrângerea concurenţei în Europa, aşa cum am informat în altă ştire, Cu toate acestea, hotelierii europeni au respins aceste angajamente, iar acum îi se deschide un alt front şi îşi exprimă îngrijorarea cu privire la planurile Franţei de a elimina paritatea tarifelor hoteliere.

În acest sens, Expedia asigură ca au lucrat “îndeaproape şi în mod constructiv cu autorităţile europene de Concurenţă şi Comisie“, aşa că a ales să se alăture angamentelor făcute Booking, acceptat de autorităţile de Concurenţă din Franţa, Italia şi Suedia.

Expedia se alătură angajamentului agenţiei Booking pentru a eluda autoritatea de Concurenţă Europeană.

Expedia se alătură angajamentului agenţiei Booking pentru a eluda autoritatea de Concurenţă Europeană.

Modificările anunţate se vor aplica tuturor hotelurilor europene prezente pe site şi va afecta rezervările utilizatorilor prin intermediul paginilor Expedia din întreaga lume.

 

Italia, un nou front

În acelaşi timp, principala asociaţie hotelieră din Italia, Federalberghi, a cerut autorităţilor locale din Lazio eliminarea definitivă a acordurilor de paritate a preţurilor, clauze contractuale impuse de Booking, Expedia şi alte OTA şi intermediari care nu permit hotelului să publice “în mod clar” pe site-ul său condiţii mai avantajoase pentru clientul său.

Pe baza sancţiunilor impuse de autorităţilor de Concurenţă, începând cu 1 iulie, hotelurile italiene pot oferi condiţii mai bune decât cele de pe marile portaluri ale intermediarilor în cazul în care contactează direct cu ei.

Pentru a potenţa acest lucru, Federalberghi a lansat, de asemenea,o nouă campanie de comunicare pentru a informa călătorii de noile condiţii, sub sloganul “Fii deştept! Sună direct la hotelul tău“.

În aceasta ei explică faptul că “contractele încheiate cu site-urile mari de rezervări nu ne permit să publicăm termeni şi condiţii mai bune pe site-ul nostru decât cele de al lor. Dacă ne trimiţi un e-mail sau ne suni, putem să analizăm împreună cu tine şi să vedem dacă îţi putem oferi o ofertă mai bună, chiar dacă nu putem publica preţurile şi alte oferte online”.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply