Equilibrul marilor intermediari la nivel mondial

Marile agenṭii online şi giganṭii de turoperare menṭin un impuls constant pentru creşterea cotei lor de piaṭă în majoritatea cazurilor, iar în unele pentru a nu o pierde. Datele furnizate de Euromonitor International arată echilibrul reflectat la nivel mondial şi în cele două zone ale Europei.

Pe plan internaṭional, Expedia a preluat conducerea în 2015, cu o cotă de 8,8% a afacerii, depăşind astfel pe rivalul său Priceline Group, care în 2014 se află la acelaşi nivel cu OTA, amândouă având în acel moment o cotă de 6,1%.

În timp ce, cea mai mare agenṭie online din China, Ctrip, este cea care arată un dinamism mai mare, trecând din 2013 până în 2015 prin 1,4%, 2,1% şi 3,1%, o realitate despre care am informat deja în ştirea Schimb de forṭe peste marile OTA, când în 2015 marea companie asiatică a obṭinut o creştere de 58% a facturării pentru rezervările brute.

În cazul marilor operatori de turism, Thomas Cook Group se află întotdeauna în spatele TUI Group, deşi a înregistrat o revenire puternică. Aceste companii au obṭinut 2,1% şi 2,9% din cota de piaṭa globală în 2015, respectiv.

Euromonitor International a furnizat aceste date tocmai cu ocazia prezentării rezultatelor lui Thomas Cook pentru anul 2016, în care operatorul de turism a finalizat anul fiscal 2016 câştigând cu 49% mai puṭin, lovit de căderea destinaṭiilor din Marea Mediterană Orientală, deşi veniturile sale au rămas aproape identice cu anul precedent, la 7.812 milioane de lire sterline (9.109 milioane de euro) în 2016.

Firma de cercetare scoate în evidenṭă că Thomas Cook a continuat transformarea sa în 2015, după ce a suferit dificultăṭi financiare grave la care a trebuit să le facă faṭă în 2011. În anul fiscal precedent a remarcat o revenire la rentabilitate, în special în Marea Britanie şi Europa de Nord, deşi în Germania şi Europa de Est continuă să aibă probleme.

 Cota de piaṭă a turoperatorilor în Europa de Est în 2015, în procente.

Compania s-a concentrat pe dezvoltarea unui podus diferenṭiat prin consolidarea brandurilor principale şi implementarea unui model de distribuṭie multicanal, în care canalele online şi mobil joacă un rol important atât în vânzări cât şi în serviciile pentru clienṭi. Cu toate acestea, operatorul de turism nu pierde din vedere importanṭa de a rămâne pe străzi aşa cum demonstrează faptul că Thomas Cook va deschide 25 de macro agenṭii în trei ani.

Atât TUI cât şi Thomas Cook au pierdut cota de piaṭă între 2014 şi 2015 la nivel mondial. Dintr-o analiză regională iasă în evidenṭă că, în Europa de Vest, cea mai mare cotă de piaṭă este pentru TUI, dar urmată de Priceline, compania mamă a lui Booking care are un rol foarte important pe continent, în timp ce Thomas Cook ocupă locul trei.

În Europa de Est, puterea Priceline a fost impresionantă, trecând de pe locul al patrulea în 2014 cu o cotă de piaṭă de 3%, pe al doilea în 2015, cu 3,4%.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply