Shadow

Emisiile de CO2 provenite de la zborurile europene au scăzut cu 57% în 2020

Scăderea execepțională a traficului aerian în 2020 din cauza restricțiilor de călătorie datorate pandemiei de COVID-19 a provocat o reducere globală a emisiilor de CO2 provenite de la zborurile din întreaga Europa cu 56,9% față de 2019; conform datelor compilate de agenția europeană pentru siguranța navigației aeriene Eurocontrol. În conformitate cu standardele globale, toate emisiile de CO2 provenite de la un zbor sunt atribuite țării de plecare. Zborurile de plecare au scăzut cu o cantitate similară a celei de CO2, cu 54,5% față de 2019. 

 

Principalele țări europene din sectorul aviației au înregistrat scăderi ale emisiilor de CO2 de la zborurile de ieșire în jurul mediei europene:  Franța -55%, Germania -53%, România, -56,9% și Regatul Unit -60%. Cu toate acestea, țările cele mai dependente de turism au înregistrat scăderi mai pronunțate, cum ar fi Italia cu -65%, Spania cu -64% și Grecia cu -64%. Reducerea emisiilor din zborurile din Țările de Jos a fost de doar 41%. 

 

Această variație considerabilă între țări în ceea ce privește reducerile de CO2 reflectate în raport se datorează diferențelor din flota locală (aeronave mai ușoare sau mai grele, vechimea aeronavei), distanțele de zbor (curse de curier scurt sau lung), segment de piață (zboruri de marfă sau de pasageri, zboruri programate) și prin sfera restricțiilor COVID-19 asupra zborurilor

 

Raportul citează ca exemplu al incidenței acestor aspecte zborurile care pleacă din Belgia, aceste operațiuni au fost reduse cu aproximativ jumătate în 2020, dar emisiile de CO2 doar cu 30%. Unul dintre principalele motive pentru aceasta a fost proporția ridicată de zboruri de marfă care operează din Belgia, care a crescut de la 11% la 25% în 2020 față de 2019. Zborurile de marfă utilizează aeronave mai mari și zboară dincolo de medie. Belgian și, prin urmare, generează peste medie emisii de CO2. Un al doilea a fost acela că, din cauza anulărilor scurte din zbor, media zborurilor programat a fost mult mai lungă decât în 2019, emitând astfel mai mult CO2

 

Aeroportul din Bruxelles a declarat că operațiunile sale de marfă au înregistrat o cerere mai mare decât oricând în 2020, înregistrând o creștere interanuală de 2,2% a volumelor de marfă. Anul acesta, numărul livrarilor de vaccinurilor de pe aeroportul din Bruxelles este deja în creștere. 

 

Cu toate acestea, companiile aeriene trebuie să-și reducă drastic capacitatea, cu restricțiile mai stricte de călătorie existente ăn Europa, a spus Eurocontrol. 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.