Distribuţia turistică, cine va creşte cel mai mult în următorii 10 ani?

Distribuţia călătoriilor se confruntă cu o serie de întreruperi care ar putea afecta în mod semnificativ operatorii industriei şi modelelor de afacere în următorii zece ani, potrivit lui Graham Floater, profesor la London School of Economics şi autorul raportului Travel distribution: the end of the world as we know it?

Acest raport arată că canalele de ditribuţie ar putea câştiga o importanţă mai mare în următorii zece ani, potrivit unui sondaj realizat pe un eşantion de 18 companii aeriene internaţionale şi 377 de agenţii de turism.

 

Motoarele de căutare meta, OTA…

Companiile aeriene şi agenţiile nu sunt de acord cu privire la creşterea motoarelor de căutare meta şi a altor actori, cum ar fi agenţiile de turism şi intermediari de tehnologie noi care intră în distribuţia călătoriilor de tip Google şi Facebook.

Graham Floater, profesor la London School of Economics.

Graham Floater, profesor la London School of Economics.

Şi există mai mulţi şi diferiţi factori în joc care pot face ca balanţa să se încline într-o direcţie sau alta, afirmă Graham Floater.

 

Asistenţi personali şi realitatea virtuală vor modifica modul în care cumparăm

Un factor-cheie va fi “revoluţia consumului în piaţa de retail”, potrivit lui Graham Floater.

Această revoluţie va fi cauzată de achizitiile produse ca urmare a unor elemente de inspiraţieservicii personalizate sau noi mijloace de plată digitale.

Aceste sunt tedinţe în modul de a cumpăra care se vor extinde la distribuţia călătoriilor, la o viteză şi o scară care ar putea fi subestimată de către operatorii de turism, avertizează Floater.

În acest sens, acest expert atrage atenţia asupra “sofisticării în creştere” a asistenţilor virtuali care sunt integraţi în dispozitivele mobile şi aplicaţiile de mesaje, interacţionând cu uilizatorul şi contactele sale.

De asemenea, se pot observa deja utilizările pe care le va avea realitatea virtuală, o tehnologie “care va permite consumatorilor să exploreze destinaţii, să se inspire şi să călătorească fără a părăsi lumea virtuală”.

În acest fel, asistenţii personali şi realitatea virtuală nu numai că vor schimba comportamentul consumatorilor, ci vor da şi mai multă putere acelor operatori care controlează această tehnologie.

 

Giganţii care controlează milioane de utilizatori

Graham Floater subliniază, de asemenea, rolul din ce în ce mai important în lumea companiilor de tehnologie, cum ar fi Google, Facebook, Apple sau Amazon, care devin un fel de “gatekeepers“, concept care poate fi tradus drept “gardieni ai porţii” sau “guardieni de bariere”. Adică, aceştia controlează, cine şi cum accesează internetul.

Şi, pe măsură ce va creşte capacitatea acestor multinaţionale de a “achiziţiona” sau a câştiga loialitatea a milioane de consumatori, operatorii de turism “vor trebui să regândească cum şi când vor colabora” cu aceşti noi giganţi.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply