Shadow

Diferențele dintre CLIA și porturile europene privind taxele

Președintele Carnival UK și al CLIA EuropeDavid Dingle, a denunțat că unele porturi mondiale arată o aviditate de a colecta impozite pe croaziere, referindu-se la cazul Indiei și, în special, al orașului Amsterdam, care a creat un nou impozit de 8 euro pentru pasagerii de croazieră. Cu toate acestea, Cruise Europe, asociația care reprezintă porturile continentului, și-a arătat dezacordul în cadrul unei dezbateri care a avut loc în timpul celebrării a International Cruise Summit. 

 

Într-o prezentare a oportunităților și provocărilor cu care se confruntă industria de croazieră în următorii cinci ani, președintele CLIA Europe, și-a exprimat disconfortul cu privire la ignoranța față de această industrie de către unele autorități. Dingle s-a concentrat pe probleme spinoase, cum ar fi impozitele pe pasager, citând două exemple recente în care crede că un oraș, într-un caz, și un guvern în celălalt, văd croazierele, „ca furnizori ale unei surse ușoare de venit suplimentar”, așa cum este cazul orașului Amsterdam și al Indiei

 

În discursul său, el a explicat că: „orașul Amsterdam a decis să includă un impozit de 8 € pe pasager pentru croazierele care rămân în port 24 de ore sau mai puțin începând cu 2019. Cu cei 125.000 de pasageri în tranzit pe an, comparativ cu 8 € fiecare, acesta va aduce 1 milion de euro, care se potrivește curios pentru a umple gaura pe orașul o are în bugetul său”. În cazul În care croazierele ar trebui să rămână mai mult de 24 de ore, nouă majorare a taxelor ar fi de 16 € pe pasager. 

 

Astfel, Gianluca Suprani, Directorul Global de Dezvoltare Portuară și a Activităților de Coastă al MSC Cruises, a confirmat mai târziu într-una din prezentările sale, ca compania sa a luat decizia de a retrage escalele din Amsterdam în 2019 și va realiza, în schimb, înnoptări în portul Rotterdam. „Amsterdam a luat o decizie, iar noi am luat-o pe a noastră”. În declarații suplimentare, Suprani a declarat că, în consecință, orașul Amsterdam ar putea pierde între 50 și 100 de euro pe pasager

 

Pe de altă parte, într-o altă sesiune cu mare recepție pentru formatul inițial, cu președintele MedCruise, Airam Diaz Pastor, Michael Mcharty, președintele Cruise Europe, asociația portuară din care face parte portul Amsterdam, a descris drept „nefericite și nejustificate” comentariile președintelui CLIA Europe. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.