Design hotelier: cum vor fi hotelurile în 2017

Spaţiile publice în care se poate socializa, eliminând tradiţionalele birouri de recepţie (din ce în ce mai comun), şi tonuri de două culoari în decorare, precum şi design-uri concentrate pe cultură, sunt unele dintre tendinţele de design hotelier pe care angajatorii trebuie să le ia în considerare în proiectele lor de noi hoteluri sau de reforme în 2017.

A retrage tradiţionalul birou de recepţie, împreună cu un design mai social al spaţiilor publice, sunt două tendinţe clar stabilite în sectorul hotelier internaţional, un trend care va continua asigură experţii.

În acest sens, Jesse MacDougall, directorul de strategie şi dezvoltare de brand al studioului din New York de inovaţie şi design ICRAVE, afirmă că “se fac mari eforturi pentru că clientul să iasă din camera sa şi să utilizeze spaţiile sociale. Multe grupuri hoteliere tradiţionale prezintă această provocare, deoarece nu doresc să marginalizeze oaspetele care preferă biroul camerei sale.

Cu toate acestea, ei consideră că această tendinţă va continua să crească, pe măsură ce tinerii vor intra în segmentul turismului de afaceri. “Oamenii de 25 de ani nu călătoresc mult în zona respectivă, o vor face în termen de 10 ani şi cred că nevoia de spaţii sociale vor determina alegerea hotelului. Acesta este cazul în care marile branduri vor trebui să se adapteze.

 Lobby-ul hotelului Sir Adam din Amsterdam va funcţiona ca un hub cultural în vechiile birouri centrale ale Shell. Imagine: ICRAVE.

Lobby-ul hotelului Sir Adam din Amsterdam va funcţiona ca un hub cultural în vechiile birouri centrale ale Shell. Imagine: ICRAVE.

ICRAVE a lucrat la designul hotelului Sir Adam din Amsterdam. Hotelul împărtăşeşte spaţii în vechea centrala Shell cu birouri ale industriei de dans şi muzică, pub-uri şi mai multe servicii, astfel încât holul hotelului să servească ca punct de întâlnire culturală, care va include şi un local de hamburgeri.

 

Adaptează noutăţile din alte sectoare

Şi design-ul hotelier şi industria trec prin cicluri, după cum a remarcat Ron Swindler, brand manageru la The Gettys Group. În opinia sa antreprenorii ar trebui să încerce să rupă aceste cicluri adaptând elemente cheie ale altor sectoare care sunt deja în ciclul următor, ca şi magazine pentru a fi mai dinamice. “Oportunitatea este să se concentreze asupra zonelor publice ca un simbol al schimbării”.

Grupul Gettys a inovat cu conceptul de scenariu viu pentru brandul hotelier RL, al Red Lion Hotels Corporation, pentru a revigora spaţiile publice în unităţile lor, inclusiv spectacole muzicale şi artişti care sunt înregistraţi şi difuzaţi în alte hoteluri ale lanţului.

Swindler a explicat că societatea lucrează la un alt proiect, care urmăreşte “să rupă barierele dintre clienţi şi personalul hotelului” în zona de lobby. Tradiţionala recepţie a fost înlocuită de mese lungi, dotate cu tehnologie de vârf pentru imprima chei şi facturi pentru clienţi; dar scopul este că aceste imprimante pot fi înlăturate, iar masa este doar un spaţiu comun.

La rândul său, Stephanie Tyler, preşedinte al International Design Concepts, a subliniat faptul că echipa sa proiectează spaţii publice mai primitoare. “Recepţia dispare, în special în hotelurile de tip boutique, trecând de la modelul în care clientul stătea în picioare la a putea sta aşezat în canapele confortabile din care pot face check-in-ul de pe un iPad. Este un pic mai primitor, pentru că în timp ce se înregistrează, clientul se poate aşeza să se bucure de un cocktail, de exemplu”.

 

Design-ul de spaţii interioare şi exterioare concentrate pe cultură

Design Concept se concentrează în prezent pe piaţa din Caraibe, unde spaţiile interioare şi exterioare curg împreună. Potrivit lui Tyler, “nu este o tendinţă deosebit de nouă, dar a crescut şi a devenit un exemplu de un mod de viaţă. Astfel, liniile între viata în interior şi exterior sunt neclare, într-adevăr nu există nici o diferenţă, nici măcar în mobilier sau obiecte”.

Limitele între design-ul interior şi exterior sunt neclare în hotelurile de lux din Caraibe proiectate de către International Design Concepts.

Limitele între design-ul interior şi exterior sunt neclare în hotelurile de lux din Caraibe proiectate de către International Design Concepts.

În plus, aşa cum indică Lesley Hughes Wyman, responsabil şi co-fondator de MatchLine Design Groups, clienţii lor hotelieri cer un design concentrat pe cultură: “toată lumea vrea să vadă cultura în diferite părţi ale lumii amestecată, indiferent dacă este vorba de o combinaţie de culori de diferite materiale cât şi în cazul în care pare mai potrivită prin toate piesele sale”.

Pentru MacDougall “simplitatea boemă” este o tendinţă în design şi crede că ar putea funcţiona bine în hotelurile low cost: “Este un tip de mobilier high-end, dar cu finisaje foarte simple, care va stimula acest segment al ofertei pentru că poţi crea într-adevăr un spaţiu frumos dacă nu încerci să imiţi unul de lux, ci ceva mai pragmatic şi simpluFrumuseţea simplă este o modalitate foarte bună pentru că unităţile economice să proiecteze spaţii frumoase şi relevante fără a trebui să cheltuie mulţi bani”.

 

Tonuri duble

Hughes Wyman scoate în evidenţă “tonurile duale destul de puternice, de la cele mai reci la cele mai calde, pentru care există încă mult gri, dar culorile design-ului hotelier tind spre tonuri mai calde cu finisaje metalice“.

În propriile sale cuvinte, design-urile de ţiglă elaborate sunt, de asemenea, o tendinţă, şi se aşteaptă ca interesul în finisaje metalice şi tonuri calde să persiste în 2017, pentru că “vedem mult bleumarin şi încă destul de puternic într-o faţă de culoare, pe lângă faptul că verdele smarald şi violet sunt de fapt tonuri deja saturate.”

 

Informaţia de referinţă este disponibilă pe HotelNewsNow.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply