Cum o pandemie a ajutat industria de croazieră să devină mai sustenabilă

Pandemia de COVID-19 a fost dezastruosă pentru industria turismului, iar segmentul croazierelor a resimțit intens și încă de la început pagubele. Dar totul are partea sa pozitivă, iar în acest caz a fost folosit pentru a aprofunda inovațiile care vor duce la decarbonizare și la reducerea impactului asupra mediului, făcând din această formă de turism una sustenbilă când a fost acuzată de contrariul. 

Acest lucru a fost evidențiat în cadrul CLIA European Summit, desfășurat zilele trecute la Paris, unde președintele mondial al acestei organizații patronale, Pierfrancesco Vagoa susținut o conferință inaugurală în care făcut o trecere în revista amănunțită a eforturilor depuse de companiile de transport maritim în favoarea îmbunătățirii, profitând de traversarea deșertului în perioada de contagiune a noului coronavirus.

Summitul CLIA de la Paris în 2023.

Vago a subliniat „rolul central” al industriei tehnologiei maritime în tehnologia curată europeană și inovarea industrială spre „net zero”, care este obiectivul real al companiilor de croazieră. Astfel, aceste companii fac în prezent investiții semnificative pentru a introduce inovații, care vor genera un viitor fără emisii de carbon.

„Ne echipăm navele cu cele mai noi tehnologii, inclusiv pile de combustibil, baterii și noi soluții de propulsie”. 

Și, în același timp, membrii CLIA sprijină dezvoltarea combustibililor marini sustenabili. De fapt, până în 2018, vor exista 38 de nave de croazieră de ultimă generație alimentate cu gaz natural lichefiat (GNL) în flotele companiilor maritime care fac parte din această organizație. „Deși este încă fosil, acest combustibil de tranziție oferă beneficii imediate pentru mediu”, a declarat președintele în discursul său.

Pierfrancesco Vago în timpul intervenției sale la Summitul CLIA.

Prin activarea unor astfel de motoare, companiile pot, de asemenea, „să testeze, să implementeze și să extindă” forme sintetice și biologice de GNL care „ne vor ajuta să ne îndreptăm spre un viitor cu emisii nete de carbon zero„. Și, ceea ce este și mai important, aceasta este o realitate care va fi realizată atât atunci când navele se află în port, cât și atunci când pleacă pe mare.

„Se fac, de asemenea, investiții pentru a reduce emisiile în timp ce navele se află în port, în beneficiul comunității locale”. 

Președintele mondial al CLIA a declarat că 85% dintre navele de croazieră care vor fi lansate până în 2028 vor putea fi conectate la rețeaua electrică de la țârm. Astfel, „efortul de a ne pregăti industria pentru viitor aduce beneficii sociale și economice în întreaga Europa„. Și a reamintit că industria croazierelor a adăugat peste 40 de miliarde de euro la economia continentului în 2021, generând peste 300.000 de locuri de muncă.

Lansarea pe apă a vasului Icon of the Seas la unul din șantierele din Finlanda, în decembrie 2022.

„Relația puternică dintre industria croazierelor și șantierele navale europene a fost cea care ne-a permis să continuăm să generăm valoare economică în această perioadă dificilă„, deoarece această contribuție a venit într-o perioadă în care volumul de pasageri a fost redus drastic, a reamintit Pierfrancesco Vago în discursul său adresat reprezentanților industriei croazierelor.

„Încă 62 de nave de croazieră sunt comandate pentru următorii cinci ani, ceea ce reprezintă o investiție directă de 40 de miliarde de euro în Europa”. 

Președintele CLIA a mai indicat că aproximativ 80% din portofoliul de comenzi al șantierelor navale europene este reprezentat de construcția de nave de croazieră: „Aceasta este una dintre pietrele de temelie ale industriei europene și este important să fie pe deplin apreciată”, a subliniat el.

Pe lângă inovația în domeniul mediului, „avem aceeași abordare și în ceea ce privește operațiunile noastre la țărm”, a declarat Vago. Nu numai în ceea ce privește mobilitatea pasagerilor, ci și în mod specific în ceea ce privește modul în care este gestionat fluxul acestora în orașele vizitate de navele de croazieră. „Pentru a asigura un impact minim asupra comunităților care locuiesc acolo și pentru a păstra oportunitățile de impact economic pozitiv”.

„Cu toate acestea, vedem în continuare reprezentări eronate ale industriei noastre și de aceea este important pentru noi să ne aflăm astăzi aici pentru a avea ocazia de a explica modul în care funcționăm”. 

În acest sens, președintele CLIA a luat Veneția drept exemplu: „doar unul din 33 de vizitatori ai orașului a fost de pe navele de croazieră, iar atunci când nu au existat nave de croazieră, orașul a avut totuși 35 de milioane de vizitatori”, a subliniat el. Iar această abordare „este ceea ce face cu adevărat din croaziere o formă de turism mult mai durabilă decât multe alte forme de vacanță”.

Mai multe informații legate de CLIA:

Volumul de pasageri de croazieră va depăși 48 de milioane în 2023

Pasagerii de croazieră doresc experiențe mai personalizate în 2023

Croaziere sustenabile?: flota viitorului va fi decarbonizată

Ar trebui ca legea privind industria net-zero să includă construcția de nave de croazieră?

Schimbarea accelerată de pandemie în activitatea de croazieră este în concordanță cu Legea UE privind industria Net-Zero a UE, fără uita că în SUA, Legea privind reducerea inflației, în special, va mobiliza 344,807 miliarde de euro pentru a accelera investițiile private în energia curată. Și că Japonia și alte economii urmează căi similare.

Măsuri de mediu puțin cunoscute

  • Sisteme avansate de gestionare a apelor uzate care asigură că apa returnată în ocean este lipsită de bacterii și are un pH neutru.
  • Instalații de tratare a deșeurilor pentru a recicla totul, de la alumuniu la deșeuri alimentate.
  • Vopsea specială pentru carcasele bărcilor, care nu eliberează niciun acid în apă.
  • Elicele de frecvență joasă concepute pentru a reduce la minimum perturbarea mamiferelor marine.
  • Emisiile de NOx si SOx au fost practic eliminate prin utilizarea de soluții tehnologice de mediu, cu îmbunătățiri suplimentare prin intermediul GNL.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version