Cum a fost #Fitur2015

Din 2010 particip în fiecare an la târgul de turism de la Madrid, Fitur. Aflându-mă în Madrid la data organizării targului, am participat şi în acest an ca şi blogger, reprezentând evisionturism

Primul lucru pe care am dorir sa-l văd la târg a fost standul Romaniei. Cum am ajuns la târg m-am şi îndreptat spre pavilionul Europei şi Asiei, unde se află acest stand. După cum puteti vedea în fotografia de mai jos, standul Romaniei este acelaşi de anul trecut, cu câteva schimbări în decorul şi clipurile video de promovare afişate (A se vedea şi Experienţa mea la #Fitur2014). Aşa cum am spus şi anul trecut, imi place designul acestui stand, are o suprafată destul de mare şi a avut o poziţie bună in pavilion. Prezenţa mai multor companii la standul Romaniei din acest an faţă de ultimii doi ani era destul de vizibilă. În fiecare an, o destinaţie naţionala îşi trimite reprezentanţi la acest târg, iar în acest an primăria din Cluj-Napoca a revenit la acest târg. Nu m-a mirat prezenţa acestui oras la târg, deoarece în acest an Clujul este Capitala Europeană a Tineretului. Promovarea României din acest an la Fitur s-a concentrat pe natură, turism activ, Maramureş şi mănăstirile din Moldova.

 Standul României la Fitur 2015.

Standul României la Fitur 2015.

Majoritatea destinaţiilor au optat pentru revenirea la târg cu acelaşi stand de anul trecut, cu excepţia SlovacieiChinei şi a altor câteva destinaţii. Unele standuri par a fi rămas aceleaşi din 2010. Chiar şi mai multe destinaţii spaniole, care obişnuiau să vină cu un stand nou în fiecare an, au optat pentru acelaşi stand de anul trecut. Ce am observat, de asemenea, în acest an, a fost prezenţa mai mare a companiilor private cu stand propiu în pavilioanele rezervate pentru organismele de promovare a ţărilor. Iar un element de promovare la multe standuri au fost numărul mare de mijloace de transport, de la autobuzele firmelor de transport şi cele care fac turul turistice al oraşelor, al maşinilor companiilor de închirieri, la cele sportive, maşina de Formula 1 prezentă la standul Cataloniei şi la motociclete. Multe din standuri au organizat extrageri de călătorii gratuite. Iar ce mi-a atras mie atenţia a fost maşina de slefie-uri a Portugaliei, în care puteai să faci o fotografie, având în spate un peisaj din această ţară, şi o primeai pe loc imprimată şi pe e-mail.

Elemente care se repetă în fiecare an, sunt oferta de cafea a mai multor standurilor ale ţărilor din America de Sud, precum Columbia, Brazilia şi Venezuela, şi oferta culinară, mai abundentă la standurile spaniole.

Ca şi noutate, în acest an, a fost creat un pavilion special pentru turismul de shopping, Fitur Shopping, şi turismul medical, Fitur Health. În acest pavilion, OMT a organizat prima conferinţă internaţională a turismului de shopping. Acest pavilion a contat şi cu prezenţa unor firme de modă, ca Desigual.

Dintre companii, cel mai mult a atras atenţia publicului lanţul spaniol de hoteluri Room Mate, care a prezentat cel mai mic hotel din lume, construit într-un container şi având toate facilităţile, chiar şi aparate de gimnastică.

Anul acesta s-a simtit prezenţa mai mare la Fitur atât a destinaţiilor şi a companiilor cât şi a specialiştilor din domeniu. Sper să pot reveni şi la anul la acest târg.

Mai multe fotografii de la Fitur puteţi vedea accesand acest link.

One comment

Leave a Reply