Shadow

Croazierele stabilesc cursul pentru o redresare care nu va avea loc până în 2023

Dacă turismul a fost sectorul economiei cel mai puternic afectat de criza de sănătate cauzată de COVID-19, croazierele sunt, fără îndoială, subsectorul care a suferit cel mai mult de pe urma restricțiilor de sănătate impuse de pandemie. Însă, după ce a depășit cele mai grave luni ale coronavirusului, industria este deja pe drumul spre redresare, deși nu se așteaptă ca nivelurile de pasageri pre-covid să fie atinse până la sfârșitul anului 2023. Asociația Internațională a Liniilor de Croazieră (CLIA) a utilizat Seatrade Cruise Global, cel mai mare târg de croaziere din lume, care a avut loc la Florida (Miami), pentru a prezenta date noi care arată reactivarea pieței. 

 

Protocoalele de sănătate implementate la bord și în porturi au permis reluarea operațiunilor și peste 7,5 milioane de pasageri s-au putut bucura de o croazieră în aprope 90 de piețe, în ciuda persistenței pandemiei. 

 

Președinta și CEO-ul CLIA, Kelly Craighead, a avansat în timpul discursului său la show-ul de la Miami că „pe măsură ce industria își reia operațiunile, se așteaptă ca volumul de pasageri să se recupereze și să depășească nivelurile din 2019 până la sfârșitul anului 2023 și se estimează că va fi cu 12% mai mare decât nivelurile pre-pandemie până la sfârșitul anului 2026”. 

 

În cel mai optimist scenariu, CLIA a calculat în ianuarie ca numărul călătorilor de dinaintea crizei de sănătate ar putea fi ajunși până la sfârșitul acestui an. 

 

Craighead a susținut că „o croazieră este o opțiune de vacanță deschisă tuturor, responsabilă și cu experiență, devenind cea mai bună alternativă de a descoperi lumea pentru oameni de toate vârstele și interesele. Cu sprijinul unei comunități incredibil de rezistente, viitorul industriei este excelent„, 

Kelly Craighead în timpul intervenției sale în cadrul târgului Seatrade Cruise Global.

 

Potrivit ultimelor statistici ale CLIA, intenția de a face o croazieră sau potențialii pasageri de croazieră indică faptul că „foarte probabil” sau „probabil” să se îmbarce într-o croazieră în următorii doi ani. 

 

69% dintre cei chestionați care nu au făcut niciodată o croazieră spun că sunt deschiși să o facă, depășind nivelurile de dinainte de pandemie. 

 

În ceea ce privește posibilitatea de a se bucura de o altă croazieră, pasagerii de croazieră milennial sunt cei care manifestă cel mai mare entuziasm. 87% indică faptul că vor naviga în următorii ani. Acest grup este urmat de Generația X cu 85%. 

 

Sustenabilitatea mediului

În timpul realuării activității, companiile de croazieră și-au consolidat politicile privind sustenabilitatea mediului. 

 

Printre anunțurile care au fost făcute la târg, se numără la angajamentul companiilor de transport maritim care fac parte din CLIA de a ajunge la zero emisii de carbon până în 2050. 

 

În plus, până 2035, toate navele care fac escală în porturile unde este disponibilă o conexiune electrică la mal vor trebui să fie echipate pentru a se conecta, permițând oprirea motoarelor și eliminarea emisiilor de carbon în care sunt adocate în port. 

 

CLIA amintește că prin echiparea navelor cu sistemele de conectare la țărm, și folosind această tehnologie în acele porturi în care este disponibilă, industria de croazieră își poate elimina astfel emisiile în port, beneficiind comunitățile locale. 

 

De asemenea, conducerea navelor de croazieră a anunțat că se va alătura Apelului pentru Decarbonizarea Transportului Maritim Global, care își propune să facă standardul zero emisii până în 2030. 

 

Președintele CLIA, Pierfrancesco Vago, a insistat asupra angajamentului industriei în „căutarea soluțiilor pentru decabornizarea transportului maritim” și pentru „reducerea amprentei sale de carbon”. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.