Croaziere în Asia, în creştere cu o viteză nebună

Asia reprezintă o mare oportunitate atât pentru intrarea de pasageri de croazieră în ţările din zone cu noi itinerarii, cât şi pentru destinaţiile de croazieră din întreaga lume, şi în special pentru cele clasice, cum ar fi Marea Mediterană, unde sosirea acestor emitenţi pare a fi o modalitate foarte eficientă.

Conform datelor Cruise Lines International Association (CLIA) capacitatea furnizată de companiile de transport maritim din Asia a crescut cu 20% în ultimii doi ani, iar regiunea ar fi atins 2,2 milioane de pasageri de croazieră la sfârşitul anului 2015.

Deşi principala sursă pentru produsul de croazieră rămâne cea mai matură piaţă, America de Nord, care reprezintă 55% din pasageri, destinaţiile emergente fac progrese semnificative şi reprezintă deja 16%, cu un mare potenţial, deoarece ţările emitente asiatice, împreună cu cele din America Latină şi Australia reprezintă 85% din populaţia lumii.

Compania de croazieră indică faptul că între 2012 şi 2014 creşterea numărului de pasageri asiatici a reprezentat 34%, 79% pentru chinezi. Este vorba de un perfil de pasageri de croazieră cu o medie de vârstă mai mică decât în pieţele tradiţionale, patru din 10 sunt sub 40 de ani şi, deşi nouă din 10 preferă să navigheze în continent, 9% se lansează să exploreze mai ales Europa, urmată de Alaska şi Caraibe.

Asian Cruise Association estimează că cererea se va tripla la 3,8 milioane de pasageri de croazieră în 2020, cu 1,6 milioane care vor veni din China, care va fi a două piaţă de croaziere din lume în 2017.

 Costa Cruises a plasat vasul Costa Serena pe piaţa chineză, unde estimează cresc cu 74% în doi ani.

Costa Cruises a plasat vasul Costa Serena pe piaţa chineză, unde estimează cresc cu 74% în doi ani.

Pariul companiilor de transport maritim

În 2015, un total de 52 de nave de croazieră au operat în Asia, o creştere de 10% comparativ cu 2013. Se observă, de asemenea, o proliferare de porturi, regiunea având deja 168 de destinaţii în 18 ţări, şi o prelungire a traseelor.

În mod tradiţional, industria a alocat Chinei cele mai vechi nave, dar această practică tinde să se schimbe deoarece clientul chinez devine mai exigent. Pe de altă parte, companiile de croazieră fac un efort pentru a se adapta la acest emitent, pentru gusturile sale, cunoşţintele sale puţin cu privire la produs şi vacanţele sale mai scurte în Europa sau Statele Unite.

Pariul companiilor de transport maritim este evident. MSC Cruises îşi va începe activitatea în China în 2016 cu un mare traseu de 60 días care va avea sediul în Shanghai şi care va face un traseu ce va trece prin Barcelona, Marsilia. La rândul său, Costa Cruises a anunţat ca va creşte capacitatea sa în această ţară cu 74% între 2015 şi 2016, cu adăugarea a Costa Serena şi Costa Fortuna.

Carnival Corporation arăta, de asemenea, interesul său pentru această piaţă cu o nouă navă a Princess Cruises care va naviga în zona în 2017, în timp ce în acelaşi an NCL intenţionează să intre în China cu o ofertă pe măsură şi cu o nouă navă de mari dimensiuni.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply