Criza lichidității care se apropie va prăbuși mai multe companii aeriene în acest an

Directorul general și CEO al Asociației Internaționale a Transportului Aerian (IATA), Alexandre Juniac, a avertizat că mai multe companii aeriene se vor prăbuși în următoarele luni, ca urmare a crizei iminente de lichidități care se apropie, deoarece cheltuiesc 300.000 de dolari pe minut sau 13 miliarde de dolari pe lună, ajungând la 77 de miliarde în pierderi de numerar în a doua jumătate a anului 2020, în timp ce cererea continuă să scadă. Până la sfârșitul anului, traficul de pasageri va scădea cu 68%, mult mai mult decât prognoza anterioară. Industria a reușit să reducă costurile cu o medie de 50% în al doilea trimestru, dar veniturile generale au scăzut cu aproape 80% față de 2019. Redresarea lentă a călătoriilor aeriene va face ca sectorul să continue să cheltuiască numerar la o rată medie de la 5 la 6 miliarde de dolari pe lună în 2021

 

Fuga de numerar a continuat pe parcursul lunilor de vară, și este de așteptat ca companiile aeriene așteptând să cheltuiască în plus 77 de miliarde de dolari din numerarul lor în a doua jumătate a acestui an și alte 60-70 de miliarde de dolari în 2021, anticipând mai multe falimente în serie. Nu se așteaptă ca industria să aibă din nou lichiditate până în 2020

 

Companiile aeriene au luat o serie de măsuri pentru a reduce costurile. Aceasta include lăsarea la sol a mii de aeronave, tăierea rutelor și orice cheltuieli non-critice și concedierea a sute de mii de angajați cu înaltă calificare și experiență. 

 

Conform ultimelor cifre ale Air Transport Action Group (ATAG), recesiunea severă din acest an, combinată cu o redresare lentă, amenință 4,8 milioane de locuri de muncă în sectorul aviației. Având în vedere că fiecare loc de muncă în aviație susține atât de multe altele în economia largă, impactul global este de 46 de milioane de pierderi potențiale de locuri de muncă și 1,8 miliarde de dolari de activitate economică în pericol (a se citi: Scăderea traficului din cauza COVID amenință 46 de milioane de locuri de muncă și jumătate din sector). 

 

IATA solicită guvernelor să ofere asistența financiară urgentă pentru a face față sezonului de iarnă viitoare cu măsuri suplimentare de ajutor, inclusiv asistența financiară care nu adaugă mai multe datorii la bilanțul deja puternic îndatorat al industriei. 

 

Până în prezent, guvernele din întreaga lume au acordat sprijin de 160 de miliarde, inclusiv ajutoare directe, subvenții salariale, scutiri de impozite corporative și scutiri fiscale specifice industriei, inclusiv taxe pe combustibil. 

 

Criza devine mai lungă și mai profundă decât oricine și-ar fi putut imagina, iar programele de sprijin inițiale se epuizează. Dacă aceste programe de sprijin nu vor fi înlocuite sau extinse, consecințele pentru o industrie deja lovită vor fi nefaste„, a declarat Juniac. El a adăugat că „impactul s-a extins la întregul lanț valoric al zborurilor, inclusiv la partenerii noștri din infrastructura aeroportuară și navigație aeriană, care depind de nivelurile de trafic dinaintea crizei pentru a-și menține operațiunile”. 

 

IATA a amintit că, din punct de vedere istoric, banii generați în sezonul de vară de vârf ajută la sprijinirea companiilor aeriene în lunile slabe de iarnă. „Din păcate, primăvara și vara dezastruoasă din acest an nu au oferit acest suport. De fapt, companiile aeriene au cheltuit numerar pe toată perioadă. Și fără un calendar pentru ca guvernele să redeschidă granițele fără carantine care să omoare călătoriile, nu ne putem baza pe o revenire din sezonul de sărbători și de la sfârșitul anului pentru a oferi puțini bani în plus pentru a supraviețui până în primăvară„, a spus de Juniac. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version