Cresc achiziţiile de companii şi active turistice

Achiziţiile de companii şi active turistice realizate pe parcusul anului trecut în întreaga lume au adăugat o investiţie totală de 57.124 milioane de euro, potrivit unui raport publicat de către agenţia de informaţii financiare Bloomberg. Această sumă a dublat investiţiile realizate în oricare din cei ultimii şase ani.

În total, in 2014 au avut loc un total de 596 de marile achiziţii de hoteluri, turoperatori şi alte companii legate direct de industria turismului.

După cum a informat Bloomberg, această frenezie de investiţii a fost alimentată de costuri de finanţare mai mici, precum şi de o creştere a concurenţei la nivel mondial, în special în domeniul turismului online.

De fapt, 2014 a fost anul cel mai prolific în achiziţii în industria turismului la nivel mondial din 2007. În acel an fondul de capital de risc Blackstone a cumpărat lanţul hotelier Hilton Worldwide Holdings pentru 23.000 milioane de euro, la apogeul bulei imobiliare.

 

Operaţiile stea din 2014

Printre cele mai notabile operaţiunilor ale anului 2014, Bloomberg subliniază achiziţiile făcute de grupul hotelier Accor (în valoare de 1.150 milioane de euro); cumpărarea hotelului Waldorf Astoria Hotel în Manhattan de către grupul de asigurări Anbang; sau vânzarea hotelului-cazino Cosmopolitan din Las Vegas al grupului Blackstone.

De asemenea, raportul scoate în evidenţă fuziunea între turoperatorii TUI AG Germania şi TUI Travel din Marea Britanie, precum şi undă verde pentru OPA grupului chinez Fosun şi Ardian asupra Club Med.

Iar în lumea croazierelor, în noiembrie 2014, Norwegian Cruise Line (NCL) a comunicat închiderea achiziţiei Prestige Cruises International în valoare totală de 2.400 milioane de euro în numerar şi actiuni, inclusiv preluarea datoriei.

Un alt fapt important este că la sfârşitul anului 2014, InterContinental a anunţat cumpărarea Kimpton Hotels cu 350 mil. €.

În domeniul agenţiilor online, Priceline a cumpărat site-ul de rezervări de restaurante Open Table cu 1.920 mil. €; Expedia a achiziţionat agenţia online australiană Wotif cu 485 mil. €, în timp ce un fond de capital de risc a preluat controlul de JacTravel cu 100 mil. €.

Cresc achiziţiile de companii şi active turistice. #shu#

Cresc achiziţiile de companii şi active turistice. Imagine Shutterstock.

 

Mai multe achiziţii şi fuziuni în 2015

Ritmul de achiziţii nu va fi mult mai lent în 2015. Influenţa agentiilor de turism online şi de alte servicii bazate pe internet este ameninţată de veniturile de hoteluri şi turoperatori, împingând aceste companii să devină mai mari şi să intre în inima afacerii digitale, afirmă Bloomberg.

De exemplu, Kuoni Group are deja numeroase propuneri pentru achiziţionarea afacerii de turoperare, care a fost pusă recent în vânzare. Printre părtile interesate se află Hotelplan şi TUI Elveţia, care au fost cei mai importanţi rivali ai săi în afacere.

Pe de altă parte, consiliul de administraţie al Aer Lingus ar fi dispus să recomande acţionarilor săi oferta prezentată de IAG.

Fără a uita că la începutul anului 2015, Expedia a cumpărat agenţia online americană Travelocity, a cărui companie mamă este Sabre Holdings cu 250 milioane de euro.

De asemenea, în luna ianuarie, Starwood Capital a cumpărat patru hoteluri în Londra cu 312 mil. €.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply