Costul ascuns de a dobândi un vizitator online: între 21 şi 30 de dolari

Costul de achiziţie al vizitatorului, care înseamnă până la 30 de dolari pe client, estea cea mai necunoscută parte a distribuţiei online şi, în acelaşi timp, cea mai trascedentală în actuala piaţă hiperactivă a turismului. Acest lucru a fost afirmat de José Antonio Tazón, preşedintele Consiliului Amadeus şi din luna martie 2009, membru al consiliului de administraţie al Expedia.

Chiar şi cea mai mare agenţie online din lume are “aceeaşi problemă”, aşa cum a recunoscut Tazón.

Şi, aşa cum a explicat consilierul Expedia, “costul mediu pentru o agenţie de turism online de a achiziţiona un vizitator şi a-i vinde ceva este de 21 de dolari în cazul unui zbor şi de aproape 30 dacă este un hotel”.

Concret, Expedia sfârşeşte prin a plăti aceste sume diferitelor canale de intrare pe care le trimit potenţialilor clienţi şi a citat, printre altele, Google şi metasearch-urile. A se vedea, de asemenea, Google şi TripAdvisor aduc provocări marilor OTA.

Şi, asa cum a detaliat Tazón, “din fiecare 100 de vizitatori care vin prin aceste canale,  şase ajung să cumpere un bilet de avion şi patru o cameră la hotel“.

Prin urmare, împărţind costul pentru Expedia de a fi prezentă pe aceste canale, cu vizitatorii care îi sunt trimişi, “dă ca rezultat aceste costuri medii de 21 de dolari în cazul în care clientul cumpără un bilet de avion şi aproape 30 de dolari dacă face o rezervare la hotel”.

În opinia lui José Antonio Tazón, acest cost de achiziţie al vizitatorului online despre care în mod normal nu se vorbeşte deschis “justifică multe dintre lucrurile care se petrec în lumea internetului“.

José Antonio Tazón.

José Antonio Tazón.

Procesul de concentrare

În acest sens, el a amintit recenta achiziţie a HomeAway de către Expedia, menţionand că site-ul de cazare turistică gestionează 1,2 milioane de propietăţi.

Această afacere de închirieri de vacanţă, cu tranzacţii de 100.000 de milioane de dolari pe an în întreaga lume, a crescut de la 13% din totalul propietăţilor vândute în Statele Unite, la 25% în ultimii trei ani, a adăugat Tazón. A se vedea, de asemenea, Expedia cumpără HomeAway cu 3.600 mil. €.

Astfel, “a putea oferi acest tip de cazare alternativ vizitatorilor care ajung pe site-urile grupului Expedia permite optimizarea costului de achiziţie al clientului“.

Pentru Tazón, piaţa de case de vacanţă (în care, în plus faţă de HomeAway, există alţi rivali precum Airbnb) “este încă o afacere care se adaugă tranzacţiilor online“.

În acelaşi timp, a amintit că “am integrat cu succes Travelocity şi Orbitz în aceeaşi platformă a Expedia”. A se vedea, de asemenea, Expedia concediază 40% din angajaţii agenţiei Orbitz din Chicago.

 

Avertizare pentru companiile aeriene

În orice caz, costurile de achiziţie a vizitatorului vor cântări, de asemenea, în rezultatele companiilor aeriene care încearcă să atragă un număr mai mare de vizitatori pe propriile site-uri de rezervare, a avertizat Tazón.

După ce a amintit faptul că “Lufthansa a crescut costul la 16 euro în canalul intermediar” a lansat următoarele întrebări: “Cât poate costa companiileaerine.com atragerea directă a clientului?” şi “o companie aeriană care operează la nivel global se aşteaptă ca toată lumea să meargă la dotcom-ul său?”.

A se vedea, de asemenea, Lufthansa asigură că vânzările nu au scăzut după aplicarea taxei de 16€.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply