Copiii Wi-Fi schimbă regulile turismului familial

Este o scenă din ce în ce mai comună. Un grup de două sau trei familii ajung la un restaurant şi, odată ce copiii au terminat desertul şi înainte ca cei mici să înceapă să îi sâcâie pe adulţi, părinţii cer parola WiFi-ului localului şi împart mai multe tablete copiilor lor sau le lasă smartphone-urile pentru ca aceştia să-şi petreacă timpul jucându-se online şi să îi lase să-şi bea cafeaua în pace. Acum, imaginaţi-vă această tendinţă socială extrapolată la o vacanţă de o săptămână.

Adevărul este că familiile europene care călătoresc cu copii şi adolescenţi incorporează din ce în ce mai mult o nouă cerinţă recurentă atunci când aleg un hotel pentru vacanţă: propietatea trebuie să ofere Wi-Fi gratuit.

Nu doar pentru părinţi, care doresc probabil să uite de stresul zilnic pe care-l reprezintă verificarea email-urilor, avize, etc, dar mai ales pentru copii, care au presupusa nevoie de a fi “always on” permanent conectaţi la cercul lor social sau la jocurile online.

De fapt, şi aşa cum a arătat un sondaj realizat cu ocazia Congresului Internaţional de Turism Familial, care a avut loc la PortAventura la mijlocul lunii noiembrie a anului 2015, 51% dintre băieţii şi fetele care merg în vacanţă cu părinţii lor le place să partajeze fotografii şi comentarii despre călătoriile lor prin intermediul reţelelor sociale.

Pe măsură ce copiii cresc, utilizează mai mult reţelele sociale pentru a explica experienţele lor, “ceea ce îi face în prescriptori mai buni a unei destinaţii turistice pentru familii”, potrivit autorilor studiului.

În cadrul aceleasi conferinţe,Jens Vincent, director al turoperatorului scandinav Sembo Tours, a explicat că “o familie tipică suedeză care călătoreşte în străinătate caută în mod activ mai multe lucruri atunci când este vorba de alegerea hotelului: să fie de 4 stele, cu piscină şi sală de gimnastică, mâncare bună, locaţie, să existe mai multe familii

În aceastâ privinţă trebuie amintit faptul că eliminarea serviciului de roaming în Uniunea Europeană a fost amânată de mai multe ori şi nu este prevăzută până n iunie 2017. Prin urmare, Wi-Fi-ul gratuit în destinaţia turistică este esenţial pentru ca costurile călătoriei în străinătate să nu crească foarte mult.

În plus, majoritatea tabletelor nu au nici o conexiune cu reţeaua de telefonie mobilă, astfel că au nevoie de Wi-Fi pentru ca jocurile online folosite de mii de copii să funcţioneze.

Copiii Wi-Fi schimbă regulile turismului familial

Primul lucru atunci când ajung: a se conecta
Astfel, copiii de nouâ ani au deja primul lor telefon mobil, iar adolescenţii nu merg nicăieri fără smartphone-ul  lor, primul lucru pe care îl fac atunci când ajung este de a se conecta cu prietenii lor în timp real prin WhatsApp, a trimite selfie-uri cu orice scuză, etc, aşa cum au afirmat mai mulţi experţi care au participat la acest congres.

De fapt, aşa cum au indicat turoperatorii care au participat la World Travel Market în 2015, sectorul se confruntă cu “o perspectivă înfricoşătoare”, pe măsură ce din ce în ce mai mulţi copii preferă să rămână acasă în loc de a pleca în vacanţă.

Motivul? Rămasul acasă le permite să rămână conectaţi la prietenii lor prin intermediul reţelelor sociale, jocurilor video în reţea, etc.

Copiii din ziua de azi cred că a merge la plajă este plictisitor. În mod normal, este nevoie de zece ani pentru a crea un produs hotelier diferenţiat, dar dacă nu ai buget, cea mai ieftină opţiune este să instalezi Wi-Fi şi PlayStation“, indică ei.

Individualizarea stilurilor de viaţă
În orice caz, după această tendinţă tehnologică la care stau la bază motive sociale şi demografice, aşa cum explică Gilles Lipovetsky, sociolog la Universitatea din Grenoble, Franţa, la menţionatul congres de turism familial.

“Individualizarea stilurilor de viaţă este marele fenomen social care caracterizează epoca noastră“.

Astfel, “unitatea familiala este creată din nou în timpul vacanţelor, cu o nevoie de a avea mai multe legături de familie în acea perioadă, care este o experienţa frumoasă în societatea de astăzi”.

Dar, în acelaşi timp, pentru că trăim într-o societate a “supraconsumului”, astăzi familiile beneficiază de multe facilităţi pentru persoane diferite: două maşini, mai multe televizoare, smartphone-uri sau tablete pentru toţi…
>Rezultatul: “un multi-echipament ale caselor care a dus la practici de consum individualizat. Şi aşa vom vedea o desincronizare a experienţei turistice“.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply