Complotul Uber pentru a spiona jurnalişti

Uber, start-up-ul de succes şi controversat din Silicon Valley, dezvoltător al puternicei aplicaţii cu acelaşi nume pentru achiziţionarea de servicii de transport urban de la conducători particulari, în formulele P2P, a generat o nouă controversă: utilizarea unei alte aplicaţii pentru a face faţă criticilor împotriva activităţii sale spionând jurnalişti.

Compania a stârnit mari controverse după ce unul dintre directorii săi de top a recunoscut că investighează jurnalişti şi a dat mass-mediei “un pic din propiul medicament”, aşa cum informează USA Today şi alte medii de comunicare din Statele Unite şi Marea Britanie.

Cu aplicaţia sa God’s View (Viziunea lui Dumnezeu), Uber poate urmări un anumit autovehicul şi monitoriza şi ascultă pasagerul. Se presupune, că acest instrument ar fi utilizat atunci când este necesar dar, se pare că, firma o foloseşte pentru a spiona jurnalisti.

Complotul Uber pentru a spiona jurnalişti

Complotul Uber pentru a spiona jurnalişti

Săptămâna trecută, prim-vicepreşedintele al afacerilor, Emil Michael, a spus invitaţilor la o cină organizată de Uber, care a avut loc la New York, că firma sa trebuie să lupte împotriva acoperirea negativă din mass-media, în care va investi un milion de dolari doar pentru a investiga şi “dezgropa informaţii dăunătoare care ar discredita jurnaliştii critici cu compania”, citând, în special ca unul dintre primele obiective pe jurnalista specializată în teme de tehnologie Sarah Lacy, autoare de cărţi.

BuzzFeed a informat, de asemenea, că Uber a avut acces la datele privind călătoriile personale ale unui dintre reporteri în timp ce lucra la un articol despre companie, care l-a determinat să ceară o anchetă Comisiei Federale pentru Comerţ şi organismelor de control a intimităţii.

“E înfricoşător. Aceasta înseamnă că Uber poate monitoriza fiecare pasager care călătoreşte într-un vehicul Uber. De asemenea, aceasta înseamnă că Uber este dispus să folosească această informaţie pentru a ameninţa clienţii “, a spus Marc Rotenberg, preşedinte al Electronic Privacy Center.

Cu toate acestea, Uber a spus pe blogul său că are o politică strictă care interzice angajaţilor să acceseze datele pasagerilor, exceptând cazul unui set limitat de scopuri comerciale.

Acesta nu este primul caz în care Uber este acuzat de “comportament necorespunzător”, subliniază ziarul american, dar aceste plângeri vin într-un moment deosebit de dificil pentru acest start-up, în care încearcă să reabiliteze imaginea sa publică, în special ca urmare a criticilor intensificate şi a cazurilor judiciare împotriva sa în mai multe oraşe din SUA şi din lume.

Potrivit USA Today, Uber se confruntă cu critici puternice pentru metodele sale neortodoxe şi lipsite de etică în atragerea şoferilor şi subminarea serviciilor rivale, oferind plimbări cu “fete fierbinţi” pentru a promova Uber în Franţa, promovând anumite împrumuturi catre şoferi de automobile cu un risc ridicat şi pentru că nu acţionează ferm împortiva plângerilor referitoare la primirea de “atenţie sexuală nedorită” din partea unor şoferi.

Ziarul american subliniază că, condus de polemicul său preşedinte executiv, Travis Kalanik, Uber este în război pe aproape toate fronturile: cu şoferii de taxi, concurenţii, guvernele oraşelor, chiar şi unii dintre propii săi şoferi şi pasageri; şi este “renumit pentru tacticile sale nemiloase care ar da invidie lui Sun Tzu”.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply