Shadow

Complexurile hoteliere de tip resort mediteraneene conduc redresarea turismului mondial

Europa a recuperat deja 74% din turiștii internaționali pre-COVID, potrivit celui mai recent Barometru mundial al turismului întocmit de UNWTO (Organizația Mondială a Turismului). O redresare condusa de destinații mediteraneene precum Spania, Portugalia, Italia și Grecia, ale căror sosiri internaționale au atins 93% din cifrele din aceeași perioadă din 2019 până în iulie. Această conducere se reflectă și într-o redresare mai mare a investițiilor hoteliere comparativ cu cea din destinațiile urbane, așa cum a confirmat firma internațională de consultanță JLL în raportul său „Mediteranean resort destinations take the lead in global tourism recovery”

Mediterranean Resort Destinations Research

Mai multă profitabilitate

Și este odată cu redresarea cererii internaționale, care istoric a demonstrat o putere de cumpărare mai mare decât piața internă, s-a observat o creștere a veniturilor pe cameră disponibilă (RevPAR).

Portugalia (21,9%) si Grecia (17,6%) au condus recuperarea RevPar-ului, beneficiind de la o revenire mai puternică a gradului de ocupare.  Astfel, RevPAR-ul acumulat până în august este cu 15% mai mare decât cifrele aferente a anului 2019, determinat în principal de buna performanță a ratei medii zilnice (ADR), care a înregistrat o creștere medie de 22% pe cele patru piețe analizate. Un factor relevant pentru această creștere a fost revenirea turiștilor americani (+162% la zborurile între iulie și august) și puterea dolarului față de euro.

Segmentul de leisure a beneficiat de cel mai mare volum de tranzacții, de 2,8 miliarde de euro în 2021. Complexurile hoteliere de tip resort au înregistrat o creștere de 40% în comparație cu 2019, depășind recuperarea hotelurilor mediteraneene urbane, care se află cu 45% sub volumul pre-COVID. Creșterea a fost condusă de resort-urile din Spania, a căror tranzacții au atins 1,6 miliarde de euro în 2021, în creștere de la 1,1 miliarde în 2019.

În Grecia și Italia, 80% dintre hoteluri sunt proprietate familiară, ceea ce oferă sofisticare produsului și oportunități pentru a crește și mai mult valoarea. Aceasta a dus la investiții de 900 de milioane de euro în complexurile hotelurile de tip resort în cele două țări în 2021 și 660 milioane de euro pe an în august 2022. În Grecia, profilul tipic al investitorilor este cel de private equite specializat în segmentul de leisure. În Italia, iasă în evidență achizițiile de trofee de către HNWI, în căutarea de perservarea profitului pe termen lung în unele dintre cele mai emblematice destinații ale țării. În Portugalia, investițiile au scăzut în august 2022 din lipsa de ofertă.

Rezultatul acestor tranzacții recente este crearea unei baze de proprietari de hotel mai diversificate în destinațiile cheie mediteraneene, o creștere a „internaționalizării” operatorilor hotelierii, creând un aspect mai sănătos și mai dinamic mediu pe piață.

Tendințe cheie

Pandemia a avut ca rezultat o creștere a duratei de ședere datorită răspândirii telemuncii. Prin urmare, a crescut combinația de muncă și vacanță, cunoscută ca și „workstations”.

Recuperarea puternică a segmentului de leisure a creat o problemă în găsirea de forță de muncă. Sezonalitatea cererii complexurilor hoteliere de tip resort duce a la contracte de muncă mai flexibile. Acest lucru scade atractivitatea locurilor de muncă oferite, care împreună cu lipsa de transport în destinații complică recrutarea de personal.

Creșterea inflației a afectat acest tip de cazare, deoarece costurile cu mâncarea, băutară și energie au crescut substanțial JLL prevede că va fi mai ușor pentru proprietățile de lux să transfere aceste costuri în prețuri decât pentru cele din segmentele mai economice.

Se observă o creștere a importanței criteriior ESG (environmental, social and gobernance), mai mulți proprietari făcând investiții pentru a îndeplini criteriile standardelor internaționale de acreditare,

Există o creștere a interesului turiștilor pentru complexe hotelirer de tip resort de lux. Oaspeții caută experiențe mai personalizate, ceea ce obligă proprietarii să ofere o gastronomie mai sofisticată și activități educaționale.

 

Sursă: hosteltur.com și JLL

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.