Companiile aeriene trebuie să anunţe anulările cu 14 zile înainte sau să despăgubească

Companiile aeriene care operează în Uniunea Europeană (UE) trebuie să anunţe anularea zborurilor cu două săptămâni înainte de data stabilită pentru decolare. În caz contrar, acestea trebuie să despăgubească pasagerii de transport aerian afectaţi, potrivit unei hotărâri pronunţate anul trecut de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE)

Această măsură va fi aplicată chiar şi în cazul în care pasagerul şi-a achiziţionat biletul prin intermediul unei agenţii de turism, compania trebuie să plătească o indemnizaţie, dar poate cere o despăgubire dacă se constată că intermediarul este cel care nu a respectat obligaţia.

Companiile aeriene trebuie să anunţe anulările cu 14 zile înainte sau să despăgubească

Companiile aeriene trebuie să anunţe anulările cu 14 zile înainte sau să despăgubească

Hotărârea CJUE, cea mai înaltă instanţă a Uniunii Europene, a soluţionat astfel recursul depus de un călător la Tribunalul de Prima Instanţă Noord-Nederland din Olanda, care a transferat decizia Curţii Europene de Justiţie de la Luxemburg.

Pasagerul a achiziţionat, prin intermediul unei agenţii de turism, un bilet pentru a zbura din Amsterdam la Paramaribo (Surinam), la data de 14 noiembrie 2014, cu Surinam Airways. Compania a informat agenţia de anularea zborului pe 9 octombrie, dar intermediarul a informat călătorul pe 4 noiembrie, adică cu doar 10 zile înainte de data zborului.

Pasagerul a depus o reclamaţie, dar compania aeriană a susţinut că a informat agenţia, care la rândul său, a refuzat orice responsabilitate considerând că munca sa se limitează la încheierea contractului între compania aeriană si pasager.

Instanţa din Luxemburg susţine în hotărârea sa că “este de datoria transportatorului aerian să demonstreze că a informat pasagerii cu privire la aularea zborului şi în ce moment a făcut acest lucru.

Judecătorul declară că această interpretare “este valabilă şi atunci când contractul a fost încheiat prin intermediul unei terţe părţi, cum ar fi o agenţie de turism care operează pe Internet”.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply