Companiile aeriene low cost vor stimula turismul rus

Numărul de pasageri ruşi care zboară cu companiile aeriene low cost va creşte la o rată anuală de 13% în următorii patru ani; potrivit unui studiu prezentat la Conferinţa WTM Vision Moscova 2015, în care s-a subliniat rolul pe care le va juca acest tip de companii în recuperarea afacerii de turism în ţară.

Analistul Marija Milašević, al Euromonitor International Research, semnalează că companii ca easyJet, Vueling şi WizzAir, prezente deja pe piaţa rusă, se alătură altor companii aeriene al aceluiaşi model de afacere al noii creării, cum ar fi Pobeda, o filială deţinută în întregime de Aeroflot care deserveşte piaţa internă şi a doua încercare a pieţii low cost, după ce Drobolet şi-a încetat activitatea în august 2014. Cu sediul central în Moscova, Pobeda a primit un certificat de operator aerian în noiembrie 2014 şi a făcut zborul inaugural la 1 decembrie al aceluiaşi an, între Aeroportul Internaţional Moscova-Vnukovo, baza sa operaţională principală, şi Volgogrado.

Milašević a spus, de asemenea, că aeroporturile din Rusia sunt modernizate ca urmare a angajamentului guvernului cu turismul.

Boeing 737-800 al noii companii aeriene low-cost ruseşti Pobeda, deţinută 100% de Aeroflot (Foto: Dmirty Petrov/planespotters.net).

Boeing 737-800 al noii companii aeriene low-cost ruseşti Pobeda, deţinută 100% de Aeroflot (Foto: Dmirty Petrov/planespotters.net).

Euromonitor International a semnalat, de asemenea, că creşterea adoptării platformelor digitale online este, de asemenea, un factor important pentru dezvoltarea turismului: aproximativ 60% din populaţia rusă se conectează la internet, dintre care 44% îl accesează de pe telefonul mobil.

Acest aspect este, în parte, susţinut de cel mai recent sondaj realizat de firma de consultanţă internaţională SITA pe continentul european a fost realizat în rândul a 2.300 de pasageri de transport aerian din Spania, Franţa, Germania şi Marea Britanie şi Rusia, care a dezvăluit că 71% dintre ruşi a atribuit îmbunătăţirea experienţei sale de călătorie a serviciilor online, jumătate din smartphone-uri si 54%, self-service în aeroporturi (a se vedea: Pasagerii europeni: cu cea mai bună experienţă de zbor mulţumită tehnologie).

De fapt, Rusia se află în fruntea Europei la integrarea diferitelor tehnologii ale self-service în fiecare etapă de zbor, chiar 77% este utilizată la livrarea de bagaj automatizată (fără personal); în timp ce două treimi ai pasagerilor ruşi folosesc mai multe servicii prin intermediul aplicaţiilor mobile.

În plus, factorul strategic de transport aerian, analiştii subliniază, de asemenea, că vor ajuta, de asemenea, la recuperarea numărului de turişti internaţionali şi vor creşte opţiunile pentru turişti naţionali la o prezenţă a lanţurilor hoteliere internaţionale, cum ar fi Marriott, Accor şi Hilton.

 

2014, un an greu

Cu toate acestea, 2014 a fost un an dificil pentru turismul rus. Euromonitor International identifică cinci factori: falimente a operatorilor de turism, o rublă slabă, lipsă de încredere a consumatorilor, lacunele în sistemul juridic şi situaţia politică tensionată din regiune.

În general, în 2014 numărul de turişti a scăzut atât cel emitent cu 4%, cât şi sosirile internaţionale, cu 3%. Cu toate acestea, turismul rus a crescut în destinaţii importante de leisure, cum ar fi Egipt, cu 34%; şi Turcia, cu 6%, comparativ cu anul precedent.

În ceea ce priveşte sosirile internaţionale, Rusia salută cu 10% mai mult vizitatorii chinezi în 2014.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply