Shadow

Companiile aeriene se așteaptă să piardă în jur de 40 de miliarde de euro anul acesta

Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) estimează că în acest an 2021, industria transportului aerian va înregistra o pierdere netă de 47,7 miliarde de dolari (39,7 miliarde de euro), cu o scădere de 10,4% a marjei de profit net. Este, totuși, o îmbunătățire față de pierderile de 126,4 de miliarde de dolari în 2020 (105,30 miliarde de euro), cu o reducere a marjei de profit net de 33,9%. 

 

Această criza este mai lungă și mai profundă decât s-ar fi putut aștepta. Pierderile vor fi reduse după 2020, dar durerea din cauza crizei va crește. Există optimism pe piețele interne, unde rezistența caracteristică a aviației este demostrată de reveniri pe piețe fără restricții interne în călătorii”, a declarat directorul general al IATA, Willie Walsh, într-o declarație a asociației. 

 

Walsh a menționat că restricțiile de călătorie impuse de autorități continuă să diminueze cererea puternică de bază pentru călătoriile internaționale. Deși se estimează că 2,4 miliarde de oameni vor călători cu avionul în 2021, companiile aeriene vor cheltui încă 81 de miliarde de dolari (67,47 miliarde de euro). 

 

IATA este încrezătoare că începutul redresării industriei va avea loc „în ultima parte a anului 2021”. 

 

În vederea acestei reactivări a călătoriilor, IATA a cerut guvernelor să elaboreze planuri, astfel încât să nu se piardă timp în repornirea sectorului, atunci când situația epidemiologică permite redeschiderea frontierelor. 

 

„Majoritatea guvernelor nu au furnizat încă indicații clare cu privire la criteriile de referință pe care le vor folosi pentru a le restabili în siguranță cetățenilor libertatea de a călători”, a spus Walsh, care a avertizat ca o parte semnificativă din cele 3,5 trilioane de dolari (2,9 trilioane de euro) cu care contribuie industria transportului aerian la PIB și cele 88 de milioane de locuri de muncă „sunt expuse riscului”

 

Directorul general al IATA a reamintit că reluarea aviației va stimula sectoarele călătoriilor și turismului și economia în general. „Odată ce virusul devine endemic, este esențial să înveți să trăiești, să lucrezi și să călătorești în siguranță cu el. Aceasta înseamnă că guvernele trebuie să se concentreze asupra gestionării riscurilor pentru a proteja mijloacele de trai și viețile”, a spus el. 

 

El amintește că criza a generat o pierdere a veniturilor în numerar pentru aviație de 81 de miliarde de dolari (67,39 de miliarde de euro) în 2021 comparativ cu 149 de miliarde de dolari (124 de miliarde de euro) în 2020. 

 

IATA admite că măsurile de ajutor financiar din partea statelor și a piețelor de capital au făcut posibilă „acoperirea acestui gol din bilanțurile companiilor aeriene, evitând falimentele pe scară largă”. 

 

Mai mult ajutor public

Asociația este convinsă că „industria își va revini, dar anul acesta vor fi necesare mai multe măsuri de ajutor din partea guvernelor, în special sub forma de programe de sprijin pentru ocuparea forței de muncă„. 

 

Walsh a explicat că „datorită măsurilor de ajutor de stat, reducerii costurilor și a accesului cu succes la piețele de capital, unele companii aeriene par capabile să facă față furtunii. Altele sunt mai puțin protejate și ar putea avea nevoie să obțină mai mulți bani de la bănci sau piețe de capital. Acest lucru se va adăuga la datoria ridicată a industriei, care a crescut la 230 miliarde de dolari (183 de miliarde de euro) la 651 de miliarde de dolari (541,6 miliarde de euro)”. 

 

Guvernele au un rol cheie în furnizarea de măsuri de ajutor care să asigure păstrarea locurilor de muncă `pentru a relua și reconstrui cu succes industria”, a insistat el. 

 

De asemenea, trimite un mesaj statelor pentru a pune capăt „costurilor exagerate” ale testelor COVID-19 si reamintește că „orice creștere a costurilor de călătorie va însemna o redresare economică mai lentă”. 

 

Există o îmbunătățire, dar nu o recuperare

În ceea ce privește recuperarea cererii, eliminată până acum de restricțiile de călătorie și carantine, IATA estimează că, călătoriile se vor recupera la 43% față de nivelurile din 2019 anul acesta. „Deși aceasta reprezintă o îmbunătățire de 26% față de 2020, este departe de a fi o recuperare”, clarifică el. 

 

Oricum ar fi, piețele interne se vor îmbunătăți mai repede decât călătoriile internaționale. Se așteaptă ca numărul total de pasageri să ajungă la 2,4 miliarde în 2021. Aceasta reprezintă o îmbunătățire față de cei aproape 1,8 miliarde care au călătorit în 2020, dar cu mult sub vârful din 2019 de 4,5 miliarde. 

Companiile aeriene au încredere că cererea se va recupera în ultima parte a anului.

 

IATA estimează că piețele interne ar putea reveni la 96% din nivelurile dinaintea crizei (2019) în a doua jumătate a anului 2021. 

 

În ceea ce privește traficul internațional de pasageri, acesta a rămas cu 86,6% sub nivelurile dinaintea crizei în primele două luni ale anului 2021. Progresul vaccinării în țările dezvoltate, în special în SUA și Europa, permite ca unele călătorii internaționale la scară largă să revină în a doua jumătate a anului, atingând 34% din nivelurile de cerere din 2019. 

 

Spre deosebire de 2020, care a început puternic și s-a încheiat slab, acest an 2021 indică faptul că a început slab, dar se așteaptă să se întărească spre sfârșitul anului. „Rezultatul va fi o creștere internațională zero în comparație cu cei doi ani anteriori”, conchide organizația. 

 

Avertismentul companiei Emirates

Perspectivele sumbre pentru aviație pe care le-a tras Willie Walsh coincid în mare măsură cu ceea ce a spus președintele Emirates, Tim Clark, în cadrul Târgului Mondial Virtual al Aviației, care a avertizat cu privire la „dificultăți” pentru toate companiile aeriene în cazul în care acestea operează. Restricțiile sunt prelungite cu încă șase luni. 

 

„Avem bani în numerar pentru alte șase, șapte sau opt luni, dar dacă în șase luni cererea globală pentru călătorii continuă așa cum este astăzi, vom avea cu toții dificultăți, nu doar Emiratele Arabe Unite”, a avertizat el. 

 

Clark a explicat că Emirates a zburat cu toate cele 151 de avioane Boeing 777, dar majoritatea sunt utilizate pentru transportul de marfă

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.