Comercializarea online în evoluţia 5G şi realitatea virtuală

Suma acestor tehnologii va schimba complet comercializarea online pe dispozitivele mobile. O piaţă din ce în ce mai mobilă, care lucrează pentru a câştiga viteză şi o experienţă de navigare îmbunătăţită. Sectorul turismului are aici o provocare, mai ales în primele etape care vor fi marcate de cele mai îndrăzneţe riscuri şi inovare. 

Realitatea virtuală şi conectivitatea 5G vor permite experienţe imersive prin intermediul smartphone-ului nostru.

Realitatea virtuală şi conectivitatea 5G vor permite experienţe imersive prin intermediul smartphone-ului nostru.

În timp ce trăim beţia 4G-ului pe dispozitivele noastre mobile, prin care conversaţiile în timp real sau transmisiunile live au devenit obişnuite, 5G-ul ameninţă periculos forma noastră de a înţelege piaţa. Teoretic, este de aşteptat ca conexiunea 5G să treacă la viteze de descărcare de 10.000 Mbps şi care va fi pe deplin implementată în 2020. În cuvintele lui Anahí Contreras, Mobile Network Business Developer la Alcatel-Lucent: “În prezent, în lume se vorbeşte de următorul pas, o a cincea generaţie (5G), care este de aşteptat să fie adoptată în 2020 cu multe avantaje pentru utilizatori. 5G-ul este considerat de acum ca şi comunicarea viitorului care va sprijini tehnologii, ca internetul obiectelor”. Vorbim despre o tehnologie care va revoluţiona complet marketingul mobil pentru editori, agenţii de publicitate şi utilizatori finali.

 

Ce ne aşteaptă cu fuzionarea acestor două tehnologii? 

Conform unui studiu realizat de compania Reportlinker, previziunile de creştere a acestor două tehnologii sunt destul de încurajatoare. Se estimează că în 2026 piaţa bazată pe realitate virtuală va ajunge la 978 milioane de utilizatori. În acelaşi studiu, şi pentru aceeaşi  perioadă, se estimează că viteza de navigare pe 5G va reprezenta 72 de miliarde de dolari în venituri. Acest mare progres va deveni coloana vertebrală a unei societăţi digitale în care noile tehnologii vor reprezenta experienţe mai realiste, captivante şi interactive. În cuvintele lui Mark Zurckerber  la ediţia anterioară a  evenimentului  Mobile World Congress (MWC): “Realitatea virtuală va schimba modul în care oamenii lucrăm şi comunicăm”.

 

Cum va ajunge această tehnologie în mâinile utilizatorului?

Fuziunea acestor tehnologii va facilita distrbuirea de conţinut în perifece evoluate pentru a ne arată o informaţie realistă. Ne putem imagina cum va fi acest fenomen extrapolat la marketing turistic cu realitatea virtuală. Reprezentări fotorealiste de locuri de vacanţă sau hoteluri pentru a facilita efortul şi alegerea utilizatorului. Un exemplu clar îl putem găsi în agenţia Pangea, care împreună cu compania MSC Cruises oferă tururi de realitate virtuală în croazierele sale stea mulţumită echipamentelor Samsung WR Gear. În cuvintele lui David HernandezCEO Pangea: “Experienţa de 360° va ajunge în majoritatea caselor”. Utilizatorul poate avea de la o cameră de zi sau un birou, la o mini-experienţă în Taj Mahal, râul Amazon sau Aurore Boreale peste Reykjavik; deplasându-se fără efort de la un loc la altul cu o simplă mişcare de mână. Procesele de inspiraţie vor fi complet modificate de această tehnologie şi conţinutul în acest format va fi o necesitate pentru branduri”.

Marco Ryan, Chief Digital Officer la Thomas Cook Group până în septembrie 2015, a declarat că compania va promova utilizarea realitatea virtuală pentru a creşte vânzările. “Vedem realitatea virtuală ca o inovaţie care va schimba afacerea călătoriilor. Cu cât eşti mai aproape de destinaţia ta, cu atât vei fi mai emoţionat de a putea avea această  experienţă şi a o compara, desigur”. În luna august al anului 2015 au trimis pachete cu ochelari Cardboad la 5.000 de clienţi pentru ca aceştia să se bucure de acestă experienţa virtuală şi să îi învie astfel să trăiască experienţa în carne şi oase. O strategie de comercializare indirectă de produs cu un impact puternic, accesibilă şi scalabilă.

Thomas Cook şi strategia sa de atragere prin conţinuturi despre realitate virtuală prin intermediul ochelarilor Google Cardboard.

Thomas Cook şi strategia sa de atragere prin conţinuturi despre realitate virtuală prin intermediul ochelarilor Google Cardboard.

Volumul de date cu care 5G va permite navigarea legată de posibilitatile de realitate virtuală va face mobilitatea câmpul mare de bătălie al companiilor de turism. Războiul de conţinut se va accentua mai mult în rândul companiilor care vor accepta provocarea pentru a se diferenţia în conţinut. Să sperăm că destinaţiile turistice vor lua notiţe şi se vor alătura la profesionalizarea unei tehnologii care îi va testa pe cei care se vor urca cu adevărat în “tren”.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply