Combinațiile multiple dintre smart data și OTA

Nimeni nu se îndoiește în acest moment de puterea imensă a OTA, cu atât mai puțin cu evoluția pe care o observăm. Ceea ce poate nu ne așteptăm este ca dominația lor, câștigată cu imensa investiție în tehnologie pe care au făcut-o în timp ce creșteau, să le ducă atât de departe. Capacitatea lor de a profita de miliardele de datele la care au acces le conferă influența chiar și în afara sferei turismului.

Marile agenții online au reușit să-și mențină dominanța în sectorul turismului în ultimii ani, făcând față la toți concurenții care au apărut, mai ales noi modele de afaceri, cum ar fi motoarele de metacăutare sau portarurile de închiriere de vacanță, la care au absorbit sau imitat pentru a profita de cea mai mică oportunitate. De fapt, raportul anual al PhoCusWright privind piața europeană în 2017 indică o creștere de neoprit pentru OTA până în 2020 și asigură că 2016 a marcat sfârșitul predominanței oflline-ului în Europa.

Această dominare a pieței a fost construită în principal pe baza tehnologiei, care fără îndoială, a fost adăugată la rezultatele achizițiilor-cheie. Potrivit raportului ‘American Multi-Generational Travel Trends’ întocmit de Expedia Media Solutions, pe piața din Statele Unite- o imagine a ceea ce se va întâmpla apoi în Europa- OTA-urile sunt lidere ca sursă de planificare a călătoriilor, urmate de marile motoare de căutare, în special pentru Generația X, cu 62%, dar și pentru Boomers (54%) și Milenials (52%). Dar principalul lucru este modul în care cantitatea mare de date pe care o colectează, First party data, servește pentru a găsi noi linii de afaceri pentru a crește veniturile, mult dincolo de afacerea de bază.

Andrew van der Feltz, de la Expedia Media Solutions, în timpul unei prezentări la Malaga Costa de Sol Marketing Summit.
Andrew van der Feltz, de la Expedia Media Solutions, în timpul unei prezentări la Malaga Costa de Sol Marketing Summit.

Deși OTA și motoarele de metacăutare conduc în prezent faza de inspirație și ating cele mai mari rate de conversie „nu putem garanta cum va rezerva un client”, afirmă Andrew van der Feltz, de la divizia Expedia. Dar va juca un rol esențial în întregul ciclu de vânzare al călătoriei le oferă capacitatea de a-și extinde afacerea, folosind inteligența datelor pe care le accesează pe parcursul întregului proces.

Lastminute.com Group a decis să profite de această capacitate de a influența crearea unei noi unități de afaceri, The Travel People, cu care știm ce cred consumatorii în toate fazele procesului de cumpărare a unei călătorii, de la prima căutare până în momentul rezervării”, declară Alessandra di Lorenzo, Chief Commercial Officer- Media and Partnerships a acestei OTA europeană. Astfel, aceasta funcționează la rândul său ca o platformă pentru ca brandurile de consum de orice tip să-și poată oferi produsul călătorului în timpul procesului.

GDS-urile, cum ar fi Amadeus, au cedat de asemenea acestei afaceri, care cu compania sa Travel Audience, utilizează date de la peste 3,5 milioane de tranzacții pe zi pentru a întocmii rapoarte pentru partenerii săi și a organiza campanii, reușind să-i direcționeze subtil, de exemplu, spre o destinație anume. Datele inteligente îți permit să convingi cu eleganța și sunt mai puțin invazive decât publicitatea tradițională.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.