Clasamentul celor mai populare destinaţii pentru oferta lor gastronomică

Spania conduce destinaţiile din Europa care stârnesc cel mai mult interes pentru oferta lor gastronomică. Raportul ‘Food Tourism 2014’ scoate în evidenţă ca 66% din profesioniştii din cinci ţări intervievaţi consideră că experienţele culinare sunt esenţiale pentru călător atunci când alege o ţară pentru a se bucura de vacanţa sa.

82% din respondenţi au apreciat Spania ca o destinaţie atractivă pentru oferta sa gastronomică, înainte de Marea Britanie (73%), Italia (61%), Franţa (61%) şi Germania(55%).

Cu toate acestea, turismul gastronomic a înregistrat o creştere mai mare în piaţa franceză şi cea britanică în ultimii ani, potrivit studiului. În general, patru din zece experţi chestionaţi au remarcat o creştere “mică” în ultimii trei ani şi 38% au înregistrat o creştere “semnificativă”.

Raportul realizat de The Blueroom Project-TBP Consulting în colaborare cu Pangaea Network, a fost făcut în rândul profesioniştilor din aceste cinci ţări, din care 69% sunt agenţi de turism şi turoperatori. Se constată, de asemenea, că în majoritatea ţărilor, această activitate reprezintă până la 10% din veniturile lor.

66% din profesioniştii din cinci ţări intervievaţi consideră că experienţele culinare sunt esenţiale pentru călător atunci când alege o ţară pentru a se bucura de vacanţa sa #shu#

66% din profesioniştii din cinci ţări intervievaţi consideră că experienţele culinare sunt esenţiale pentru călător atunci când alege o ţară. Imagine Shutterstock.

 

În ceea ce priveşte perceptia destinaţiei în funcţie de oferta lor culinară, jumătate dintre spanioli consideră că mâncarea şi vinul afectează imaginea unui loc, peste călătorii francezi (44%), germani (41%), britanici (39%) şi italieni (37%).

 

Tendinţe

Raportul analizează, de asemenea, tendinţele la nivel european şi ajunge la concluzia că majoritatea turiştilor, 26% potrivit agenţilor chestionaţi aleg să combine gastronomia şi itinerariile culturale. În timp ce 25%, preferă să cunoască destinaţia şi împrejurimile sale, iar 17% preferă să combine experienţa culinară cu wellness-ul.

55% dintre experţii respodenţi semnalează că acest tip de turist doreşte să cunoască aspecte autentice ale ţării pe care o vizitează, în timp ce 28% îi definesc care persoane care doresc să socializeze şi să petreacă timpul împreună.

Călătoriile care au o motivaţie gastronomică durează de obicei două sau trei zile, majoritatea călătorilor au între 36 şi 55 de ani şi fac o cheltuială medie pe zi de între 100 şi 250 de euro. Activităţile lor principale includ vizite la ferme şi pieţe de produse locale (29%), urmate de achiziţiile de produse de locale (26%) şi evenimentele legate de mâncare şi vin (20%).

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply