Cinci tendinţe care schimbă regulile jocului în sectorul hotelier

Cinci sunt tendinţele care schimbă industria hotelieră în 2016, potrivit furnizorului de tehnologie pentru sector NAVIS, care aruncă de asemenea o privire asupra a ceea ce operatorii ar trebui să profite în acest an.

Având în vedere transformarea esenţei sectorului la care sunt supuse în intreaga lume de tehnologie, hotelurile au nevoie să anticipe schimbările din piaţă şi cum afectează marketingul, serviciile şi operaţiunile. Doar aşa se pot defini strategiile care să permită îndeplinirea obiectivelor de venituri pentru acest an. Acestea sunt cele mai importante cinci tendinţe pe care hotelurile trebuie să încerce să le ţină sub control.

1.Dezbaterea cu privire la cine este clientul câştigă importanţă

Hotelurile de azi nu au multe oportunităţi atunci când decid dacă distribuie sau nu produsul lor OTA. Ceea ce este în joc este a determina cine este clientulBooking a anunţat anul trecut că nu va mai oferi hotelurilor adresa de e-mail a clientului atunci când îi va trimite confirmarea rezervării. Atunci când hotelurile nu au un acces uşor la datele oaspeţilor şi OTA “deţine” clientul mai mult decât hotelul, aceasta impiedică în mod serios capacitatea hotelurilor de a capta cerere nouă şi care să revină cu cea mai bună valoare.

Hotelurile au nevoie de aceste date pentru a se adresa clienţilor vechi şi accesul la aceste informaţii joacă un rol important în modul în care instituţiile şi agentiile online evoluează. Prin urmare, NAVIS recomandă “capacitarea recepţiei pentru a obţine date cheie de la clienţi atunci când fac check-in-ul, şi a se concentra pe creşterea vânzării directe în 2016, pentru a se asigura că utilizitarul este al “său”, mai mult decât OTA.

2.Mobile marketing şi comercializarea prin intermediul telefoanelor mobile vor revoluţiona pesiajul actual

În 2016, 51,8% din călătorii care fac o rezervare online o vor face prin intermediul unui dispozitiv mobil, potrivit ultimilor estimări ale eMarketer cu privire la scenariul online şi la căutarea şi rezervarea de călătorii, ceea ce va însemna o creştere de 43,8% faţă de anul precedent. Prin urmare, un plan puternic de marketing mobil, care să includă designul responsive, rezervarea cu un singur clic şi geolocalizarea.

Unele hoteluri sunt surprinse atunci când ascultă că un plan integral de marketing mobil trebuie să adăuge un click de apel. Potrivit raportului realizat de Google “Rolul click-to-call în itinerarul de achiziţie” (The Role of Click to Call in the Path Purchase), pentru 68% dintre clienţi este extrem de important, sau foarte important, a putea suna la hotel în timpul fazei de rezervare, iar 58%  propabil ar suna dacă această opţiune ar fi disponibilă în căutarea prin intermediul smartphone-ului. Dintre cei care cu siguranţă ar suna in mod direct de la căutare, 40% ar suna pentru a cumpăra şi 50% pentru a solicita informaţii cu privire la promoţii sau avantaje.

Tabla de joc s-a schimbat definitiv în 2016. Ce trebuie să facă hotelurile pentru a se adapta la noile reguli.

Tabla de joc s-a schimbat definitiv în 2016. Ce trebuie să facă hotelurile pentru a se adapta la noile reguli.

Aşa cum în alte segmente ale pieţei online, telefonul mobil este chemat să joace un rol important în comercializarea turistică în reţea. Clienţii accesează de obicei utilizând diferite dispozitive, astfel încât este esenţial ca hotelurile să ofere o experienţă mai simplă Omnichannel înainte, în timpul şi după sejur.

3.Modificări în cota de piaţă înseamnă concurenţa mai mare

Din 2014 până în 2015, ADR-ul (tariful mediu zilnic) a crescut cu 5,2%, RevPar-ul (venitul pe cameră disponibilă), iar gradul de ocupare cu 2%, potrivit raportului PKF Hospitality din anul 2015. Cu toate acestea, oferta în cele 59 de destinaţii urbane majore este de aşteptat să crească cu 3,1%, iar hotelurile încep să perceapă mai multă concurenţă de la închirierile de vacanţă, mai ales de când sunt disponibile în canalele OTA, tendinţă în creştere.

O piaţă din ce în ce mai competitivă împinge hotelurile să dezvolte strategii pentru a capta o cotă de piaţă mai mare, cum ar fi:

– Monitorizarea tarifelor în mod activ şi a crea strategii de revenue management, care să includă unităţi de cazare alternative în setul lor de concurenţă.

– Proiectarea de promoţii last minute pentru telefoane mobile.

– Crearea de strategii de marketing adresate rezidenţilor locali pentru “staycations” şi generarea unei răspândâri mai mari prin viu grai.

– Îmbunatatirea nivelurilor de serviciu înainte de şedere care diferenţiază hotelul de concurenţa sa. Un personal al departamentului de rezervări bine pregatit poate creşte în mod substanţial conversaţiile, în timp ce e-mailul de dinainte de sejur va reduce probabilitatea de anulare.

4.Costurile de a câştiga clienţi continuă să crească

OTA captează o cotă din ce în ce mai mare de piaţă şi comisioanele cresc de două ori mai mult decât rata de creştere a veniturilor, potrivit Asociaţiei de Manageri de Active Hoteliere. Există, de asemenea, o preocupare în creştere ca “efectul vitrină” va dispărea. Pentru a compensa creşterea comisioanelor, hotelierii trebuie să asigure maximizarea valoroaselor rezervări ale canalului telefonic. Ținând cont de baza unei valori medii de sejur, rezervările prin intermediul telefonului reprezintă cu 38% mai multe venituri decât prin intermediul OTA şi aproape 9% mai multe decât cele realizate pe site. Pentru a asigura menţinerea acestui canal, hotelierii ar trebui să aplice un sistem de monitorizare al apelurilor, un serviciu de coaching şi a recompensa agenţii cu stimulente bazate pe rezultatele sale.

5.Înţelegerea modului în care călătorii se schimbă pentru a utiliza datele lor în scopul de a fi cu un pas înaintea nevoilor lor

Cunoaşteţi clienţiiCălătoriile last minute sunt în creştere şi tot mai multi oameni vor planifica o excursie de acest tip în acest an. Excursiile scurte locale şi minivacanţele vor continua să fie tendinţa. Bleisure-ul (business+bleisure) va continua să crească, potrivit Fortune, şi Navis, călătoriile multigeneraţionale şi multifamiliare vor creşte, de asemenea.

Privind datele istoricului de rezervări, legând din nou rezervarea cu cuvintele cheie sau cererea de căutare care a condus la rezervare, ai date foarte valoroase utilizând un CRM, care să le adauge dintr-o varietate de surse, atât online cât şi offline. Cu aceste date în mână, se poate aprofunda în canale, clienţi, comportamentele sale, departamentul de rezervări şi de revenue, în scopul de a dezvolta un plan bazat pe date de clienţi reali, adaptat pentru a elimina ceea ce nu a funcţionat şi concentrat pe ceea ce şti că este profitabil.

 

Concluzie

Scena este pregătită pentru ca industria hotelieră să aibă un an excepţional în 2016. Toate semnalele indică o cerere sănătoasă şi creşteri continue de ADR. Cu toate acestea, călătorii au mai multe opţiuni decât oricând şi o listă tot mai mare de cerinţe care trebuie îndeplinite înainte de rezervare. La sfârşit tarifele şi serviciul vor merge mână în mână ca factori decisivi pentru utilizatori. Strategiile de tarife pot fi automatizate, dar serviciul este o artă unică care începe de la primul contact cu clientul.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply