Cinci îmbunătăţiri ale site-ului web din punctul de vedere al călătorului, nu al brandului

Bunul simţ şi logica trebuie să facă parte din fiecare proiect web. În acest caz, implementarea proceselor-cheie care încurajează interacţiunea, timpul de şedere şi cumpărarea din impuls trebuie să fie precedate de tendinţe, precum estetica prea avangardistă. 

Nu ştiu dacă aveţi acelaşi sentiment atunci când vizitaţi un site web a unei anumite destinaţii sau al unui hotel, într-adevăr acel site este creat din punctul de vedere al călătorului sau mai degrabă din cel al afacerii? Când am vorbit cu managerii de hotel, de camping sau tehnicieni de turism din anumite destinatii întotdeauna mi-au transmis acea parte mecanică a site-ului, acel concept structurat şi rigid, neprietenos, cu cea ce este celebrul şi extrem de folosit concept de “experienţă turistică”.

Prezenţa online a brandului trebuie sa se adapteze la nevoile obiective si subiective al calatorului.

Prezenţa online a brandului trebuie sa se adapteze la nevoile obiective si subiective al calatorului.

As dori să ne gândim la acest lucru şi să analizăm site-ul nostru din cel mai critic punct. Obiectivitatea şi analiza reprezintă cea mai bună modalitate de îmbunătăţire şi, prin urmare, trebuie să fim coerenţi cu imaginea noastră online pentru a ajunge astfel la cea mai profitabilă formulă. Odată ce ne este clar că totul se învârte în jurul călătorului, restul consistă în a analiza nevoile de a le traduce în site-ul web. Să începem prin a ne pune o serie de întrebări pentru a vedea în ce măsură am avut probleme comune:

  • Caută într-adevăr călătorul un site “mega-spectacular”? 

Nu vei fi primul care după ce a realizat o investiţie într-un site “minunat” îşi dă seama că vânzările sale scad. Apar probleme de tipul “telefonul nu se opreşte din sunat” sau “primim prea multe solicitări de informaţii prin e-mail”, din anumite îndoieli care nu au existat înainte şi acum apar. Este important sa alegem site-uri web simple şi nu prea ambiţioase, prioritizând soluţionarea de “probleme” specifice. Esteticul nu este incompatibil cu utilitatea şi, prin urmare, este important să se dea prioritate părtii practice înaintea designului.

  • Contribuim cu conţinut care consolidează reputatia noastră online?

Potrivit informaţiilor extrase din raportul Tripbarometer 2015 realizat de TripAdvisor: “93% dintre călătorii din întreaga lume spun că evaluările au un impact în deciziile lor cu privire la rezervare”. Deci, dacă ştim că utilizatorul apreciază opiniile, nu găsesc o explicaţie pentru că site-urile  web ale tuturor unităţilor turistice nu au opiniile lor integrate în propriile lor platforme.

  • Este destul de atractiv conţinutul audiovizual?

Dacă eşti printre cei care taie imagini de calitate mai bună sau clipuri video care arată locaia sau instalaţiile tale, nu fiţi surprins deoarece nu sunteţi singurul. În spatele acestei probleme există o lipsă de viziune absolută deasupra căreia sunt factorii care consolidează procesul de rezervare al utilizatorului. Dacă am depăşit problema de a avea un produs bun, acum trebuie doar să avem un profesionist bun şi să ne aranjăm pentru fotografie.

  • Generăm continut pentru a vinde produse sau experienţe?

Piaţa a luat o întorsătură cu privire la vânzare. Nu vrem să “cumpărăm turism” ca orice tip de marfă, ci vrem să investim banii noştri în trăirea de senzaţii noi şi minunate în anumite spaţii. Pentru a ajunge la transmiterea acestui diferenţial va fi esenţial să avem conţinuturi care să întărească acest mesaj. Un conţinut profesional creat de specialişti care să cunoască sectorul, activitatea sau zona.

  • Am identificat procesul de călătorie şi rolul jucat de site-ul web?

Atunci când structurăm prezenţa noastră online trebuie să o analizăm în ansamblu. Este necesar să nu ne concentrăm pe concepte punctuale şi să analizăm procesul călătoriei din diferitele sale etape. Mi se pare foarte interesantă generarea atât a ofertei de experienţe cât şi a conţinutului în aceste etape.

A avea abilitatea de a ne putea abstracţiona şi empatiza cu utilizatorul nostru este un aspect fundamental în prezenţa online. A ieşi de pe poziţia noastră de ofertă şi a pleca din punctul de vedere al cererii trebuie să fie indispensabil atunci când planificâm dezvoltarea imaginii web al afacerii tale.

 

 Sursă: Andres Romero hosteltur.com

Leave a Reply