Cinci aspecte cheie ale World Travel Market pentru companii şi destinaţii

Târgul World Travel Market din Londra îşi deschide azi, luni 3 noiembrie, porţile. Mii de companii turistice şi destinaţii din întreaga lume participa la acest eveniment major al industriei, unde va putea fi luat pulsul tendinţelor şi previziuni pentru anul care vine. Mai jos, prezentăm aspecte cheie ale pieţei emitente britanice.

1) Economia britanică merge bine

Economia Marii Britanii a experimentat în al treilea trimestru al anului cu o creştere de 0,7% faţă de cele trei luni anterioare, când a crescut cu 0,9%, potrivit Biroului Naţional de Statistică (ONS). PIB-ul a înregistrat în al treilea trimestru al anului o creştere de 3%, cu două zecimi sub creşterea din trimestrul precedent. Rata şomajului se ridică la 6,6%.

 

2) Evoluţia lirei sterlină ajută destinaţiile turistice europene

Deprecierea monedei euro faţă de lira sterlină, care a început în luna august 2013, continuă să aibă o “influenţă clar pozitivă” în evoluţia acestei pieţe, făcând destinaţiile din zona euro mai competitive în preţ pentru britanici. Acelaşi lucru are loc şi în cazul Romaniei, unde moneda RON se depreciază semnificativ din luna iulie faţă de lira sterlină (sursa: curs-valutar-info.ro).

 

3) Reforma sistemului ATOL a dat mai multă încredere consumatorului

Agenţiile online au crescut cota lor de piaţă aproape în mod costant de-a lungul anilor. Cu toate acestea, ca urmare a falimentului turoperatorului XL în 2008, a avut loc reforma sistemului ATOL, care protejează consumatorii şi hotelierii de falimentul turoperatorilor. “Această reformă a fost vizibilă pe piaţă într-o anumită măsură, deoarece consumatorul britanic a început să aprecieze avantajul pe care îl reprezintă protecţia suplimentară oferită de pachetul turistic”.

O imagine de arhivă a târgului World Travel Market, care are loc între 3 şi 6 noiembrie.

O imagine de arhivă a târgului World Travel Market, care are loc între 3 şi 6 noiembrie.

 

4) O uşoară recuperare a City Break-urilor

Principalele vacanţe ale britanicilor se concentrează în vară. Alte călătorii (sfârşit de săptămână, city break, etc.) sunt cele care au suferit efectele recesiunii din ultimii ani. Cu uşoară recuperare a economiei începe să observe o creştere a acestora.

 

5) O piaţă potenţială importantă pentru România

60 de companii româneşti vor participa anul acesta la standul României de la World Travel Market. Mai multe informarţii puteţi găsi în articolul scris de Andrada Cangrus pe Turism Market “World Travel Market 2014. Londra 3-6 noiembrie“.

Regatul Unit nu se află pintre principalele pieţe sursă ale României, dar creşte uşor de la an la an. Cel mai recent comunicat al Institului Naţional de Statistică (INSSE) din luna august 2014, estimează la 71.380 de sosiri de turişti din Regatul Unit, în creştere cu 18,7% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Trebuie menţionat şi faptul că prinţul Charles al Regatului Unit este implicat activ în promovarea României în această ţară, apărând în documentarul Wild Carpathia difuzat pe Travel Channel.

 

Sursă: hosteltur.com, insse.ro şi curs-valutar-info.ro

 

One comment

  1. […] Cinci aspecte cheie ale World Travel Market pentru companii şi destinaţii […]

Leave a Reply