Chioşcuri robot de check-in caută cozile în tot aeroportul

SITA a prezentat KATE, un chioşc robot inteligent de check-in, care va contribui la reducerea cozilor în aeroporturi, conform firmei de consultanţă tehnologică. 

Dezvoltat de SITA Lab, care explorează viitorul tehnologiei în transportul aerian, compania indică faptul că KATE se va deplasa autonom în zonele ocupate sau aglomerate din aeroport, după cum este necesar, promiţând să remită cozile de facturare în trecut.

KATE utilizează sistemele de date existente ale SITA, cum ar fi Day Operations Business Intelligence şi FlightInfo API. Chioşcurile pot comunica, de asemenea, printr-un serviciu în cloud, pentru a se asigura că numărul corect de chioşcuri sunt în poziţia corectă atunci când este necesar, ceea ce asigură potrivit SITA ca acestea să fie extrem de sensibile la schimbările din aeroport.

În prezent, este în curs o cerere de brevet de proiectare pentru chioşcuri.

Renaud Irminger, director al SITA Lab, a declarat: “Vârful şi văile din fluxul de pasageri reprezintă o provocare pentru multe companii aeriene şi aeroporturi, şi mulţi clienţi ne-au cerut o soluţie. Ei doresc chioşcuri care pot fi mutate cu uşurinţă când şi unde este necesar. Pe baza platformei de succes AirportConnect Open a SITA şi munca noastră anterioară cu robotica, KATE utilizează noile tehnologii pentru a oferi operatorilor o flexibilitate şi eficienţă mai mare în modul în care vor folosi chioşcurile în viitor”.

Chioşcul robot cu tehnologie de ultima generaţie utilizează geolocaţia pentru a-şi găsi drumul prin aeroport. De asemenea, va utiliza Wi-Fi-ul pentru a se conecta la sistemele vitale ale companiilor aeriene şi ale aeroporturilor, fără nevoia de cablare sau alte accesorii fixe.

Potrivit SITA, acest lucru permite chioşcului să se mişte liber prin terminalul aeroportului, utilizând tehnologia pentru a evita obstacolele şi a evita coliziunea cu persoane sau obiecte.

KATE şi colegii săi chioşcuri roboţi se vor întoarce automat la staţiile lor de cuplare atunci când au puţină energie sau trebuie reîncărcaţi cu carduri de îmbarcare sau etichete pentru bagaje.

SITA spune: “Unul dintre avantajele cheie ale chioşcului autonom al SITA îl reprezintă faptul că acesta poate fi utilizat oriunde în interiorul aeroportului, precum şi alte locaţii externe, cum ar fi gări“.

Compania de tehnologie subliniază faptul că “acest lucru este deosebit de relevant în perioadele de întrerupere, cum ar fi întârzierile cauzate de vreme sau anulările de zboruri, în cazul în care chioşcurile pot fi mutate de la sol pe marginea pistei pentru a înregistra un număr mare de pasageri relocaţi“.

“KATE oferă pasagerilor acces la o interfaţă uşor de utilizat pentru check-in şi tipărirea  etichetelor pentru bagaje”.

KATE urmează amprentele lui LEO, robotul complet autonom şi propulsat pentru bagaje al SITA (a se vedea: LEO, robotul care îţi cară bagajele (video)).

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply