Cele 44 de oraşe din Liga Campionilor a turismului

Un total de 44 de oraşe concurează în “Liga Campionilor” a turismului, potrivit profesorului Karl Wöber de la Universitatea Modul din Viena, unul dintre cei mai mari experţi din Europa în măsurarea indicatorilor turistici. 

Karl Wöber, care a participat la forumul internaţional de turism urban organizat de către OMT în 10 decembrie la Barcelona, a explicat la această conferinţă că aceste 44 oraşe au numitorul comun de a fi înregistrat mai mult de 1,5 milioane de înnoptari hoteliere pe an.

Şi după cum se observă în harta de mai jos, în cursul perioadei 2009-2013 mai multe oraşe europene au înregistrat o creştere a înnoptărilor hoteliere mai mare de 6%.

După cele 44 de orase care concurează în Liga Campionilor a turismului există un alt grup de 71 de destinaţii, pe care Karl Wöber le numeşte “a doua divizie europeană”.

Această categorie se referă la oraşele care înregistrează între o jumătate de milion şi un milion de înnoptări hoteliere şi care sunt “destinaţii bine cunoscute din punct de vedere cultural şi economic în Europa”.

Aşa cum indică acest expert, turismului urban câştigă teren în ultimii ani ca urmare a unei combinaţii de factori:

– Creşterea urbanizării

– O mobilitate mai mare la nivel mondial şi boom-ul de informaţii şi schimbul de cunoştinţe

– Produsele de turism urban sunt uşor de standardizat şi gata pentru a fi cumpărate

– Oraşele sunt ideale pentru short-breaks

– Oraşele au devenit mai atractive în cultură, curăţenie, modernitate, etc.

– Segmentele MICE şi turismul de cumpărături sunt două motive de călătorie foarte puternice

Dar turismul urban este, de asemenea, ameninţat de o serie de riscuri, aşa cum indică Karl Wörber, printre care:

– Standardizarea în creştere şi transparenţa produselor şi serviciilor duce la o concurenţă mai dură cu marje de profit mai mici.

– Mulţimile, congestia, timpul de aşteptare şi contaminarea fac destinaţiile mai puţin durabile.

– Relaţiile dintre turişti, sectorul turismului şi localnici, care dacă nu sunt gestionate bine pot da naştere la fobie faţă de turism.

A se vedea, de asemenea, Capitalele europene conduc industria turismului de pe continent, precum şi Turism urban: cum trebuie gestionat brandul unui oraş.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply