Capitalele europene conduc industria turismului de pe continent

Studiul ECM (European Cities Marketing) confirmă în cea de-a zecea ediţie tendinţa pozitivaă de creştere din anii anteriori a cărei protagonist este industria turistică europeană, care în 2013 şi-a arătat puterea. Capitalele europene au înregistrat o creştere medie de 3,5% a numărului de înnoptări, procent care se ridică la 5% în sejururile internaţionale. Oraşele din Europa Centrală şi de Est conduc acest trend ascendent, cu creşteri de peste 10% faţă de anul precedent.

Londra şi Paris continuă să conducă în 2013 turismul urban în Europa în număr de înnoptări. Berlin, Roma şi Barcelona menţin pozitiile lor în top 5 cu creşteri puternice, conduse de capitala germană, care a înregistrat o creştere de 8,2%. Toate au crescut cu excepţia a trei caputale (Dublin, Madrid şi Paris); chiar şi Istanbul inversează tendinţa negativă de anul trecut şi inaintează patru locuri în top.

Capitalele europene rămân liderii clari ai industriei turistice pe de Vechiul Continent. Creşterea medie a numărului de înnoptări în ultimii cinci ani a fost de 6,2%, cu 1,9 puncte procentuale peste media anuală a celor 28 de ţări din UE. în aceşti cinci ani, totalul cumulat de şederi din pieţele emitente cheie a crescut cu 22,4% în oraşele incluse în raportul ECM, comparativ cu creşterea de 8,4% înregistrată în cele 28 de ţări membre ale Uniunii.

Principalele pieţe emitente

Cifrele sejururilor de turişti internaţionli continuă să crească cu un procent mai mult decât cele interne. Germania, Statele Unite şi Marea Britanie se situează din nou pe primele poziţii din top, generând un total de 75 de milioane de înnoptări în capitalele europene. Spania şi Italia îşi menţin poziţiile de mari pieţe emitente, dar încă arată aceeaşi tendinţă negativă din 2012.

Londra se plasează pe prima poziţie a clasamentului capitalelor europene cu 53,7 milioane de înnoptări şi o creştere de 3,3%. #shu#

Londra se plasează pe prima poziţie a clasamentului capitalelor europene cu 53,7 milioane de înnoptări şi o creştere de 3,3%. Imagine Shutterstock.

Japonia scade, de asemenea, cu 5,8% comparativ cu creşterea de 14,8% de anul anterior. La rândul său, Franţa menţine o creştere constantă ca emiţător, în timp ce Rusia şi China afişează în continuare rate pozitive de două cifre. Nu este surprinzător că din 2009 ambele şi-au dublat numărul de sejururi în capitalele europene.

Mai mult decât atât, deşi mărimea relativă a celor nouă pieţe emitente nu a variat mult, înnoptările din restul pieţelor au crescut cu 4%, contribuind la 55% din total, astfel încât mixul de pieţe sursă se diversifică.

Oraşele secundare

ECM estimează o creştere de 3,6% în înnoptările în oraşele europene în 2014, condusă de cele generate de pieţele internaţionale, cu o creştere de 5,1%, comparativ cu cea de -1,9% a cererii interne.

Pe destinaţii, se estimează că cele mai mari creşteri le vor înregistra oraşele mici şi mijlocii, în special cele din Europa de Est, cu un mare potenţial de dezvoltare atât a cererii cât şi a ofertei, astfel că acestea vor avea un rol important în acest an.

Tabelul topului 15 a capitalelor europene. Sursă: ECM.

Sursă: hosteltur.com

One comment

  1. […] se vedea, de asemenea, Capitalele europene conduc industria turismului de pe continent, precum şi Turism urban: cum trebuie gestionat brandul unui […]

Leave a Reply