Călătoriile pe distanţe lungi conduc creşterea în 2015

Barcelona, Milano şi München au fost destinaţiile urbane europene câştigătoare în ceea ce priveşte creşterea şi cota de piaţă din turism extern în primul trimestru al anului 2015, potrivit unui raport realizat de ForwardKeys şi comandat de European Cities Marketing (ECM), pe baza rezervările de zboruri. În toate Europa, creşterea la începutul anului este condusă de pieţele de distanţă lungă.

Astfel, cel mai recent barometru de trafic aerian produs de ECM arată că sosirile de turişti internaţionali în oraşele europene a continuat să crească în perioada ianuarie-martie 2015, menţinându-se tendinţa de creştere cu care s-a finalizat anul 2014.

Astfel, creşterea în primul trimestru al anului a fost de 1,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Aşa cum explică ECM, creşterea se explică în principal prin puterea pieţelor de distanţă lungă, a căror sosiri în Europea au crescut cu 5,2%.

În schimb, piaţa intra-europeană (care reprezintă 66% din sosirile internaţionale în ţările din Europa) a înregistrat o scădere de 0,5%, “după prăbuşirea pieţelor din Rusia şi Ucraina care s-a înregistrat deja în ultimul trimestru al anului 2014”, explică ECM.

De asemenea, au scăzut sosirile de turişti din Africa (-4,9%) în primul trimestru al anului 2015.

 

Pieţe emitente în creştere

Pieţele emitente care au crescut au fost America de Nord (+4,9%), “condus de schimbul favorabil de schimb valutar şi o îmbunătăţire a economiei” şi mai ales regiunea Asia-Oceania (+10,2%).

Cu toate acestea, aşa cum explică ECM, “Asia, care înregistra o accelerare de la începutul anului 2014, are acum o uşoară încetinire în primul trimestru al anului 2015, ca urmare a programului anticorupţie lansat în China“. Programul a dus la o reducere semnificativă a cheltuielilor pe călătorii şi alte elemente din partea companiilor din China.

Sosirile de turişti din pieţele îndepărtate în Europa în primul trimestru din 2015.

Sosirile de turişti din pieţele îndepărtate în Europa în primul trimestru din 2015.

 

Profilul călătorilor

Aşa cum explică ECM, cei mai frecvenţi călători în primul trimestru al anului 2015 au făcut sejururi scurte de între 1 şi 5 zile.

Călătorii singuri şi cuplurile au reprezentat 78% din sosiri, în timp ce pasagerii care făceau parte din grupurile de mai mult de şase persoane au crescut cu 24%.

Pe de altă parte, “Barcelona, Milano şi München au fost câştigătorii în ceea ce priveşte cota de piaţă şi variaţia în primul trimestru al anului 2015, deoarece acestea sunt singurele oraşe prezente atât în topul 10 de creştere cât şi în topul 10 de volum“, afirmă ECM. “În plus, cele trei oraşe au primit un număr semnificativ de rezervări pentru al doilea trimestru al anului 2015”.

Raportul ForwardKeys pentru ECM include rezervările de zboruri făcute de pasagerii care sosesc în Europa şi înnoptează cel puţin o noapte în destinaţie.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply