Brăţările inteligente, briceagul secolului XXI pentru turism

Industria turismului începe să descopere potenţialul brăţărilor inteligente, dotate cu cipuri de frecvenţă radio. Parcuri tematice, hoteluri şi croaziere au lansat mai multe iniţiative cu această tehnologie wearable care permite utilizatorului să plătească, să facă check-in, să aibă acces la atracţii, să intre în cameră … dar sunt aceste dispozitive, care colectează numeroase date de la client, un Big Brother sub acoperire?

Milioane de turişti din întreaga lume au pierdut frica de tehnologie. Mai mult, acum deja aceştia nu mai concep călătoriile fără a avea la ei un smartphone sau tableta, astfel încât să poată fi mereu conectaţi la Internet.

Cu aceste dispozitive, utilizatorul poate, de exemplu, să intre într-o incintă sau o atracţie printr-un acces special rapid (evitând cozi), să plătească consumaţie suplimentară sau să folosească brăţara ca şi cheie a camerei.

Cu toate acestea, adoptarea acestei tehnologii mobile va fi supusă unei perioade de încercare şi eroare, avertizează firma de consultanţă PhoCusWright.

Brăţara pe care Disney a lansat-o în parcurile sale tematice din Statele Unite va ajunge în curand in Europa.

Brăţara pe care Disney a lansat-o în parcurile sale tematice din Statele Unite va ajunge în curand in Europa.

Parcuri tematice

Una dintre companiile care au lansat deja în probă această invenţie, şi până în prezent cu success, este Disney World. La sfârşitul anului 2013, compania a început să ofere vizitatorilor parcului său tematic din Orlando, Florida, dispozitivul Mymagic+.

Cu această brăţară, care este completată cu aplicaţia pentru smartphone, călătorul îşi poate planifica vacanţa la Disney în mod integral: poate combina mai multe mijloace de transport şi transferuri la aeroport; accesul în interiorul parcului sau în restaurantele unde se are o rezervare; utilizarea brăţării (legată la cardul credit) ca mijloc de plată sau ca bilet de intrare rapidă la anumite atracţii, să stocheze fotografii în memoria internă a dispozitivului…

Pe scurt, aplicaţia mobilă şi brăţările MagicBand oferă în mod automatizat un grad de personalizare al călătoriei care stabileşte precedente în industria turismului.

Aşa cum subliniază PhoCusWright, “Disney este în măsură să ofere toată această experienţă de călătorie fără probleme deoarece oferă o gamă largă de produse în aceeaşi zonă geografică, fără a suferi probleme de coordonare, care ar avea mai mulţi furnizori atunci când se organizează pentru a oferi ceva similar.

Şi adevărul este că invenţia pare să aibă succes. Într-o întâlnire recentă cu acţionarii, directorii companiei au arătat că datorită brăţărilor MyMagic+ compania a făcut atâţia bani în parcul său DisneyWorld Orlando încât a putut compensa costurile de pre-deschidere a Shanghai Disneyland.

Intenţia companiei este de a introduce aceste dispozitive în alte parcuri ale lumii, pentru că s-a dovedit, de asemenea, că brăţările eficientizarea intrării de mii de persoane în fiecare dimineaţă în câte minute.

Şi cu cât petrec mai mult timp clienţii înăuntru şi mai comodă este experienţa lor, cu atât vor cheltui mai mult. În plus, brăţara permite companiei Disney să adune o multitudine de date referitoare la comportamentul şi cumpărăturile ale miilor de vizitatori ai parcului.

 

Croaziere

O altă companie care a decis să implementeze brăţări cu cip de frecvenţă radio este compania de croazieră Royal Caribbean.

În noua sa croazieră Quantum of the Seas, cea mai avansată din punct de vedere tehnologic al flotei, pasagerii cu aceste dispozitive se pot orienta în interiorul vaporului, să facă cumpărături la bord sau să utilizeze brăţara ca şi cheie a cabinei lor.

Totuşi, nu este aceasta o tehnologie un sistem de control al pasagerului, pentru a şti ce face în fiecare moment, pe unde se mişcă, unde cheltuieşte mai mult…?

Adam Goldstein, preşedinte şi CEO al Royal Caribbean International, nu crede acest lucru. “Am încercat ca tehnologia la bordul Quantum of the Seas să îmbunătăţească experienţa clientului. De fapt, unul dintre principalele obiective este de a facilita monitorizarea bagajului la bord“, declară Goldstein pentru Hosteltur.

“În prezent generăm deja multe rapoarte privind comportamentul de cumpărare la bord. Dacă cineva nu doreşte să poarte brăţară poate utiliza cardul ca de obicei. Noi credem că marea majoritate a pasagerilor vor vedea avantajul acestei inovaţii“, a adăugat el.

Nu este o tehnologie Big Brother, intenţia noastră nu este de a monitoriza pasagerii, ci ca oamenii să se simtă confortabil. Brăţara va facilita, de asemenea, cumpărăturile la bord. Dar nu dorim să îi monitorizăm tot timpul”.

 

Achizţii de impuls

Alte companii de turism, de la hoteluri la parcuri acvatice în Statele Unite, încep să vadă avantajele brăţărilor magice, care pot fi utilizate şi la automatele din interiorul incintei.

Ideea de bază este că, aceste dispozitive funcţionând ca portofele virtuale, clientului îi va fi întotdeauna mai uşor să-şi cheltuiască banii, fără a fi nevoit să-şi scoată portofelul şi cedând astfel la achiziţiile de impuls. Dar toate cumpărăturile, desigur, sunt în cele din urmă încărcate pe cardul credit.

Brăţara pe care o primesc clienţii hotelului Ushuaïa din Ibiza.

Brăţara pe care o primesc clienţii hotelului Ushuaïa din Ibiza.

Hoteluri

În Spania, o companie pioneră în introducerea brăţărilor inteligente este Palladium Hotel Group.

Clienţii care se cazează în hotelurile sale Hard Rock Hotel şi Ushuaïa din Ibiza pot folosi Smart VIB (Very Important Bracelet).

Cu acest dispozitiv, oaspeţii se pot bucura de check-in şi check-out cu prioritate, pot avea acces gratuit la diferite spaţii, să obţină reduceri la magazinele acestor hoteluri, să aibă acces la camerele sale fără a avea nevoie de card şi alte avantaje.

Brăţările sunt, de asemenea, sincronizate cu cardul de credit al utilizatorului şi sistemul de plată PayPal. Astfel, brăţara poate fi folosită ca metodă de plată, pur şi simplu apropiind brăţara de cititoarele activate.

Este pentru prima dată când sistemul de plată lider la nivel mondial se îmbarcă într-un proiect cu tehnologie “wearable” în industria hotelieră.

“Sectorul turismului a fost unul dintre primele care a adoptat utilizarea brăţărilor inteligente pentru a simplifica plăţile şi este de aşteptat ca această inovaţie, care aduce simplitate şi securitate plăţilor pezenţiale, să se răspândească şi în alte industrii“, spune directorul general al PayPal pentru Spania şi Portugalia, Estanis Martin de Nicolas.

Şi în Thailanda, guvenul chiar studiază să ofee acelor turişti care cer acest lucru o brăţară echipaă cu un sistem electronic de monitorizare, ca măsură de siguranţă în cazul în care sunt victemele unui atac sau furt.

Sursă: hosteltur.com

 

 

 

Leave a Reply