Brandurile hoteliere se confruntă cu provocarea autenticităţii

Studiul Authentic Brands a detectat un deficit mare de autenticitate în pieţele din Suedia, Spania, Marea Britanie, Franţa şi Germania; acestea fiind pieţele europene în care  există  cea mai puţină încredere în branduri.

Atributele care marchează autenticitatea unei companii sunt calitatea, respectarea promisiunilor, a trata clienţii bine, a proteja datele lor şi viaţa privată, a comunica în mod onest, a fi autentic şi real şi a nu fi artificial, şi a acţiona cu integritate.

Strategia de autenticitate a brandurilor trebuie să aibă drept scop loialitatea clienţilor săi şi a atrage pe cei care nu sunt, ajutând compania sa concureze în sectorul său.

Strategia de autenticitate a brandurilor trebuie să aibă drept scop loialitatea clienţilor săi şi a atrage pe cei care nu sunt, ajutând compania sa concureze în sectorul său.

Acest mare “decalaj de autenticitate” între branduri şi consumatori este o caracteristică comună a celor 14 pieţe analizate. De fapt, 75% din cele 12.000 de respondenţi au indicat că brandurile şi companiile au o problemă de credibilitate. În  clasamentul internaţional al celor 100 cele mai autentice branduri sectorul turistic nu are o reprezentare largă, cu numai patru companii prezente, trei dintre acestea  hoteliere:  Hilton (pe locul 53), Hyatt (75), Ritz-Carlton (90) şi British Airways (98).

O componentă care oferă autenticitate brandurilor actuale este protecţia vieţii private. O autenticitate a cărui percepţie se bazează pe experienţele consumatorilor cu brandurile, şi nu atât pe comportamentele corporative, cum ar fi responsabilitatea socială şi de mediu, care nu-l afectează în mod direct.

Utilizatorii, prin urmare, conchide Donna Imperato, CEO al Cohn & Wolfe, “recompensează brandurile care doresc să se apropie de ei în mod deschis şi onest. Cele care sunt in Top 100 ştiu acest lucru, şi au demonstrat în mod constant că apreciază acest lucru mai mult decât rezultatele economice, printr-un dialog constant şi real cu clienţii lor“.

 

Caracteristici pentru a fi autentic

Cohn & Wolfe a creat şi implementat un algoritm propiu care reflectă factorii care ghidează percepţiile consumatorilor şi diagnostichează modul de a acţiona al brandurilor. Analiza a identificat cele trei caracteristici pincipale ale autenticităţii:

– De încredere: consumatorii consideră un brand autentic atunci când “îşi respectă promisiunile” şi când le oferă “calitate maximă”.

– Respectuos: Aceste branduri “tratează bine consumatorii” şi “protejează datele şi viaţa privată a tuturor”, una dintre preocupările majore în toate pieţele.

– Real: cele mai bine evlauate branduri la acest punct “comunică onest” şi “acţionează cu integritate”.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply