Booking despăgubeşte mii de clienţi victime ale phishing-ului

Agenţia online de Booking.com, filială a Priceline, a acceptat despăgubirea a mii de clienţi care au fost victimele unui caz de phishing vara aceasta, dar a refuzat să facă publică suma pe care a trebuit să o plătească.

Clienţii afectaţi au primit un e-mail fraudulos în care li se cerea să plătească valoarea totală a călătoriilor rezervate, dând ca pretext cererea puternică. Mulţi dintre ei au făcut acest lucru, fiind astfel victime ale fraudei.

Deşi compania a despăgubit clienţii fraudaţi nu acceptă că a existat o breşă de securitate. Potrivit declaraţiilor purtătorului de cuvânt care ziarul specializat Travelmole, “aceasta este o problemă larg răspândită în industrie cu care a trebuit să ne confruntăm aşa cum au făcut şi alte companii de e-commerce în trecut”, şi adaugă “am intensificat măsurile noastre de siguranţă, vom continua să combate aceste activităţi delictiveşi să ne asigurăm că rezervările prin intermediul Booking.com sunt sigure”.

Companiile e-commerce suferă frecvent acest tip de fraudă.  #shu#.

Companiile e-commerce suferă frecvent acest tip de fraudă. Imagine Shutterstock.

Agenţia online mai fusese victima unei alte fraude în 2012. În acel caz era vorba de un e-mail de confirmare a rezervării hoteliere care era însoţit de un fişier ataşat care conţinea un virus. Expeditorul se dădea drept serviciul clienţi al lui Booking şi sfătuia să se descarce fisşerul pentru a completa rezervarea. Acesta era un malware care atacă PC-ul preluând parolele sale şi deschidea un backdoor pentru utilizarea la distanţă pentru ceea ce dorea expeditorul.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply