Big Data hotelier începe în baza de date a hotelului

Big Data vorbeşte mult în ultima vreme, până la punctul în care pentru unii este sinonim cu business intelligence (BI). Cu toate acestea, Kevin Coleman, partner şi COO al Intelligent Hospitality, asigură că “managerii hotelieri au mult mai mult de câştigat dacă îşi concentrează atenţia sa pe mica sa bucată din plăcintă Big Data: propiile sale baze de date”.

De fapt, Big Data este efectiv BI aplicată marilor seturi de date, furnizate de recentele salturi cuantice în prelucrarea lor. Aceste evoluţii au apărut ca răspuns la explozia de date care are loc în viaţa noastră de zi cu zi. Noi generăm volume de date în aproape tot ceea ce facem, de la senzorii din maşinile noastre la urma pe care o lăsăm pe reţelele sociale.

Sectorul turismului, şi mai concret cel hotelier, este una dintre cele mai mari industrii şi anvergură de pe planetă, prin urmare, desigur, generează, de asemenea, mari volume de date. Potenţialul datelor pentru business intelligence este acolo. De fapt, aşa cum recunoaşte Coleman, “această cursă este deja în curs de desfăşurare”.

Dar Coleman se concentrează pe bazele de date disponibile în hoteluri, care “nu sunt complet explorate pentru a creşte afacerea”.

Expertul sugerează unele cauze, de la lipsa de cunoştinte ale BI în general la lipsa unei forţe de management de date şi/sau provocări de procese antreprenoriale care compromit calitatea bazei de date. Este necesar, în cuvintele sale, “o abordare disciplinată şi serioasă pentru a stabili bazele adecvate pentru a obţine un business intelligence de impact“.

 Activitatea noastră de zi cu zi generează o explozie de date, pe care trebuie sa sti să le analizezi, ceva elementar pentru sectorul hotelierul.  #shu#

Activitatea noastră de zi cu zi generează o explozie de date, pe care trebuie sa sti să le analizezi, ceva elementar pentru sectorul hotelierul. Imagine Shutterstock.

 

Pentru hotelieri acest lucru necesită să se gândească cu privire la itinerarul complet de rezervare pentru diferitele segmente de piaţă în care îşi desfăşoară activitatea.

Cheia este să ia în considerare cum vei distinge rezervările şi diversele sale atribute în baza de date. De exemplu, capacitatea de identificare cu precizia ţării de rezidenţă a tuturor oaspeţilor va depinde procesele în situ al departamentului de rezervări şi de Recepţie pentru a obţine această informaţie.

De asemenea, a fi capabil de a stabili canalul de vânzare a unei rezervări presupune înţelegerea procesului de distribuire şi configurarea sistemelor implicate în el. Dincolo de aceste considerente cheie în managementul datelor, cum vor fi extrase şi analizate în beneficiul hotelului trebuie să fie luat, de asemenea, în considerare pentru a profita în mod eficient de business intelligence.

În opinia lui Coleman Big Data şi bazele de date nu se exclud, dar este clar benefic pentru hotel să utilizeze ambele. Pentru el, acesta este mai mult o chestiune de rapiditate şi necesitate: “Big Data este cireaşa de pe tortul care reprezintă bazele de date”.

 

Mărimea contează

Şi în acest domeniu mărimea contează. Coleman a observat în unele lanţuri mari un microcosmos al fenomenului Big Data, unde cheltuielile pentru BI şi accentul se concentrează pe tendinţele obţinute din bazele sale de date ca un întreg pentru a înţelege mai bine cum să comercializeze brandul. În acest caz, datele generale ale companiei sunt Big Data şi unităţile de afacere ale fiecărui hotel continuă să fie bazele sale de date, care în aceste cazuri erau inexistente sau ignorate.

În general, hotelul este o afacere extrem de descentralizată. Provocarea sa de a reuşi să opereze cu business intelligence punând instrumente în mâinile celor care iau decizii în fiecare din hoteluri şi să se concentreze utilizarea sa spre creşterea unităţilor sale de afacere. La urma urmei, conchide Coleman, “acolo se obţin beneficiile oricărui lanţ hotelier se obţin… sau se pierd”.

Despre aceeaşi temă am publicat articolele Uită de Big Data: zece modalităţi de a creşte veniturile cu Little Data şi Big Data: patru paşi pentru a fi făcuţi de lanţurile hoteliere pentru crearea strategiei lor.

Informaţia de referinţă este disponibilă pe Hotelmarketing.

 

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply