Asistenţi de voce, un majordom personal în hoteluri

Recunoaşterea vocii este o tehnologie care încă nu merită numele de “nou”. Dar evoluţiia sa constantă deschide noi câmpuri şi locuri de utilizare. Iar camerele de hotel sunt una dintre ele.

“Alexa spune-mi programul conferinţei şi cere un mic dejun continental room service-ului.” Acestea ar putea fi primele noastre cuvinte la trezirea într-o cameră de hotel, în câţiva ani. Şi cine o primeşte nu este decât un cilindru de plastic negru, care se găseşte pe masă, cu o lumină albastră slabă în partea de sus. După câteva secunde, cilindrul, cu o voce fină de femeie ar răspunde: “Conferinţa începe în 45 de minute. Mai bine luaţi cu dvs. o umbrelă, pentru ca probabilitatea de precipitaţii este de 70%.”

Asistenţi de voce, un majordom personal în hoteluri

Asistenţi de voce, un majordom personal în hoteluri

Deşi pare magie, nimeni nu mai este surprins ca un aparat să răspundă cu fraze care au sens la întrebările pe care le facem. Toţi am vorbit măcar o dată cu Siri, cu Google Now sau pur şi simplu cu funcţia de recunoaştere a vocii a telefonului mobil. Sau am lăsat ca telefonul să ne citească un mesaj de e-mail cu voce tare în timp ce conducem. Tehnologia din spate nu este ceva care ne lasă perplecşi, pentru că este în buznarul tuturor.

Tot ceea ce este necesar pentru a opera un microfon, un procesor relativ puternic şi, desigur, o conexiune la Internet. Google şi Amazon şi-au dat seama de potenţialul acestui sistem şi acum ni-l aduc acasă ca Google Home sau Amazon Echo. Nişte boxe mici Bluetooth care fac mai mult decât să reproducă muzica noastră. Pentru că acestea conţin o jumătate de duzină de microfoane care ne ascultă în căutarea de cuvinte cheie de activare “OK, Google” pentru gigantul căutărilor sau “Alexa” pentru cel mai mare retailer online. Unite aceste servicii de căutare şi contul nostru de utilizator, sunt capabile să ofere ajutor în multe aspecte ale vieţii. Ei cunosc agenda noastră, contactele noastre, şi cu timpul învaţă gusturile şi preferinţele noastre. După o jumătate de duzină de ori, este suficient să spui “Alexa, cere o pizza”. Şi Alexa, ascultătoare, va şti că ne referim la una mare, cu peperoni şi brânză. Pentru că aceasta a fost cea mai frecvent cerută in ultimele noastre comenzi .

Această tehnologie, adusă în camerele de hotel este un serviciu personalizat uimitor, care nu necesită niciun efort din partea hotelului, dincolo de plasara dispozitivelor pentru că personalizarea o face…clientul! Atunci când te înregistrezi cu contul tău, Alexa sau Google cunosc imediat gusturile tale. “Cere micul dejun”, de exemplu, se traduce într-o comandă de “două ouă prăjite, un suc de portocale, pâine integrală prăjită, brânză cheddar şi ziarul zilei pentru 405” pentru room service. Servire 24/7 fără a fi nevoie de personal. Sau, cel puţin, doar personalul minim pentru a efectua serviciul solicitat.

În momentul de faţă, este încă nerezolvată integrarea în sistemele hotelului, astfel încât cererile să ajungă la locul potrivit, şi nu doar Google sau Amazon. Dar tehnologia există şi se realizează deja teste pilot. În mai puţin de 5 ani vor exista hoteluri pline de servitori mici de plastic care, ascultători, ne asculta şi citesc literal cea mai mică dorinţă de pe buzele noastre.

 

Un articol de Rafael Martínez

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply